چهارشنبه 04 مهر 1403 - 16:03

کد خبر 29687

پنج‌شنبه 31 فروردین 1402 - 12:02:00


تصاویری از طبیعت «اشکورات» رودسر


آخرین خبر/ ییلاق اشکورات گیلان از جاذبه های گردشگری رودسر محسوب می‌ شود و با وجود عجایب هفت‌گانه، چشمه‌سارها، دریاچه‌های طبیعی، چشمه‌های آب معدنی، رودخانه‌های زلال، باغ‌های گردو و فندق، مزارع گندم و جو و غارهای فراوان و همین طور هوای مطبوع و پاک، مقصدی بی‌نظیر به‌خصوص در روزهای گرم سال است.

شهرستان رودسر در منتهی‌الیه شرق استان گیلان، سومین شهرستان بزرگ این استان است و در مرز استان مازندران قرار دارد. این شهرستان با وجود بلندترین قله گیلان (سماموس)، پوشش گیاهی جنگل‌‌های هیرکانی، باغ‌های چای، مزارع برنج، بیش از ۳۰ کیلومتر خط ساحلی و سواحل بکر ماسه‌ای، یکی از قطب‌های گردشگری در شمال کشور است. شهرستان رودسر از شمال به دریای کاسیپین و از جنوب به رشته‌کوه البرز منتهی می‌شود. این شهرستان از چهار بخش شهر رودسر، کلاچای، چابکسر و رحیم آباد تشکیل شده است و در کل، ۱۰ دهستان و ۴۰۱ آبادی دارد.

ییلاق اشکورات رودسر، بخشی از رحیم آباد شهرستان رودسر است و در جنوب شهر کلاچای به‌سمت رحیم آباد قرار گرفته است؛ اما اشکورات یا اشکور به شهرستان رودسر محدود نمی‌شود. محدوده اشکور در امتداد سلسله کوه‌های البرز قرار دارد. این منطقه در واقع از جنوبی‌ترین نقطه شهرستان رودسر آغاز می‌شود و تا جنوبی‌ترین نقطه شهرستان رامسر ادامه پیدا می‌کند. این محدوده از جنوب به استان قزوین، از غرب به شهرستان املش، شهرستان سیاهکل و بخش رودبار الموت، از شرق به بخش کوهستانی رامسر و شهرستان تنکابن و از شمال به دامنه‌های کوهستانی بخش رحیم آباد و شهرستان رامسر محدود می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط