شنبه 31 شهریور 1403 - 11:12

کد خبر 30715

جمعه 01 اردیبهشت 1402 - 20:00:00


۸ نویسنده که با فروش کتاب ثروتمند شده‌اند


مجله دیجی کالا/ نوشتن کتاب شغل پردرآمدی نیست. بر اساس گزارش مجله‌ی فوربس میانگین درآمد سالانه‌ی قصه‌نویسان ۴۹ هزار دلار است. اکثر قریب‌ به ‌اتفاق نویسندگان برای تامین مخارج‌شان در دانشگاه‌ها نویسندگی خلاق تدریس می‌کنند، فیلم‌نامه می‌نویسند، ویراستاری می‌کنند و در حرفه‌های دیگر فعال هستند. اما تعداد انگشت‌شماری از همکاران‌شان – الیزابت بدینتر، جی. کی. رولینگ، جیمز پترسون، استفن کینگ، نورا رابرتز، دانیل استیل و جان گریشام – با فروش آثارشان ثروتمند شده‌اند. در این مطلب با هشت نویسنده ثروتمند جهان آشنا خواهید شد.

۱- الیزابت بدینتر (۱.۳ میلیارد دلار)
الیزابت بدینتر ارزشمندترین نویسنده‌ی جهان است. این جامعه‌شناس، نویسنده و مدیر اجرایی نام‌دار بیشتر به دلیل انتشار رساله‌های فلسفی که درباره‌ی فمینیسم و نقش زنان منتشر کرده شناخته می‌شود. کتاب «شباهت‌های دو جنس / از ظهور مادرسالاری تا سقوط پدرسالاری / رابطه بین مردان و زنان» او طرفداران زیادی دارد و از طریق فروش آن‌ها بیش از ۱-۳ میلیارد دلار به دست آورده است. او که مدافع فمینیسم لیبرال و حقوق کارگران مهاجر در فرانسه است در نظرسنجی مجله‌ی ماریان به عنوان «تاثیرگذارترین روشنفکر» فرانسه شناخته شد.

۲- جی. کی. رولینگ (یک میلیارد دلار)

جی. کی. رولینگ نویسنده‌ی مجموعه رمان‌های پرفروش «هری پاتر» با بیش از یک میلیارد دلار ثروت در رتبه‌ی دوم ثروتمندترین نویسندگان جهان قرار دارد.
او که پیش از انتشار مجموعه‌ی هری‌پاتر به عنوان منشی در دفتر تاجری محلی مشغول کار بود و در اوج ناامیدی تلاش می‌کرد نویسنده شود، امروز کتاب‌های فانتزی، فیلم‌های سینمایی، اسباب‌بازی‌ها و سایر کالاهایی که با الهام از شخصیت‌های قصه‌هایش فروخته می‌شوند در هر دقیقه ۱۸۱ دلار و به ازای هر کلمه ۴.۳۷ دلار برای رولینگ درآمد دارند.

۳- جیمز پترسون (۵۶۰ میلیون دلار)
جیمز پترسون پرفروش‌ترین نویسنده‌ی جهان که تا امروز ۱۹ کتاب‌اش در فهرست پرفروش‌های روزنامه‌ی نیویورک تایمز قرار داشته، بعضی اوقات مشغول نوشتن سی رمان، ناداستان، قصه‌ی کوتاه، داستان کودک و نوجوان و … است.
او شخصیت‌ها و سریال‌های ماندگاری مثل الکس کراس، باشگاه قتل زنان، مایکل بنت، ماکسیوم راید، مدرسه راهنمایی و علی کراس را خلق کرده و همکاری موفقی در نوشتن رمان با بیل کلینتون، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده و دالی پارتون، ملکه‌ی موسیقی کانتری دارد.
پترسون که تاکنون ۲۰۰ کتاب منتشر کرده و بیش از ۳۰۰ میلیون نسخه از آثارش به فروش رفته یکی از ثروتمندترین نویسندگان جهان است که به خاطر تخیل شگفت‌انگیز و نقش اساسی‌اش در ترویج کتاب‌خوانی و ارتقا سواد‌آموزی در آمریکا، مدال ملی علوم انسانی ایالات متحده را در سال ۲۰۱۹ دریافت کرد.

۴- استیون کینگ (۴۰۰ میلیون دلار)
استیون کینگ به معرفی نیاز ندارد. او اگر نه بهترین نویسنده‌ی ژانر معمایی حتما یکی از بهترین نویسندگان این ژانر است. کینگ رمان‌های زیادی در ژانرهای علمی‌ تخیلی، تریلر، وحشت، معمایی و فانتزی نوشته که از بعضی از آن‌ها اقتباس شده است. کینگ که پیش از نوشتن رمان فعال ضد جنگ بود و در نشریات دانشگاهی می‌نوشت، با انتشار رمان‌های «خون به پا می‌شود»، «بیگانه»، «جعبه‌ی دکمه‌ای گوئندی»، «رستگاری در شاوشنگ» و … به یکی از پرفروش‌ترین و ثروتمندترین نویسندگان جهان تبدیل شد. ثروت او چهارصد میلیون دلار برآورد شده است.

۵- دانیل استیل (۳۱۰ میلیون دلار)
دانیل فرناندز دومینیک شولین استیل نویسنده‌ی مشهور آمریکایی متخصص نوشتن رمان‌‌های عاشقانه است. تا امروز بیش از ۸۰۰ میلیون نسخه از ۱۹۰ کتاب‌اش به فروش رفته و ثروتش را به بیش از ۳۱۰ میلیون دلار رسانده است. استیل که بیشتر عمر در شهر لس‌آنجلس زندگی کرده سالانه پنج رمان منتشر می‌کند که در فهرست پرفروش‌های روزنامه‌ی نیویورک تایمز قرار می‌گیرند. اکثر رمان‌های او قصه‌ی روبرو شدن خانواده‌ای ثروتمند را با مشکلاتی مثل زندان، کلاهبرداری، باج‌گیری و خودکشی روایت می‌کنند.

۶- جان گریشام (۲۲۰ میلیون دلار)
اگر تا به حال رمان‌های معمایی حقوقی جان گریشام را نخوانده‌اید، دست بجنبانید. او از محبوب‌ترین نویسندگان ژانر معمایی است که عناصر رازآلود عجیب و غریب قصه‌هایش را شایسته توجه و خواندنی می‌کنند. استفاده‌ی گریشام از تجربه‌ی تحصیل رشته‌ی حقوق در دانشگاه می‌سی‌سی‌پی، سال‌ها کار در شرکت‌های حقوقی و تجربه‌ی زندگی در نوشتن قصه‌هایش باعث شده اکثر آن‌ها مثل «شرکت»، «پرونده‌ پلیکان»، «شیاد»، «استیناف»، «تسویه حساب»، «اعتراف» و … جذاب و پرفروش شوند و او را به یکی از ثروتمندترین نویسندگان جهان تبدیل کنند. ثروت او ۲۲۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

۷- نورا رابرتز (۲۰۰ میلیون دلار)
نورا رابرتز نویسنده‌ی آمریکایی ۲۲۵ رمان عاشقانه منتشر کرده است. او که با نام‌های مستعار جی. دی. راب، جیل مارچ و سارا هاردستی فیلم‌نامه و رمان می‌نویسد، اولین نویسنده‌ی زنی است که به تالار مشاهیر رمان عاشقانه‌نویس‌های آمریکا راه یافته. از سال ۲۰۱۱ تا امروز، کتاب‌های او در مجموع ۸۶۱ هفته در فهرست پرفروش‌های روزنامه‌ی نیویورک‌تایمز بوده‌اند.
رابرتز در سال ۱۹۹۶ با کتاب «مونتانا اسکای» رکورد انتشار صد رمان را شکست. در سال ۲۰۱۲ با کتاب «The Witness» تعداد کتاب‌هایش را به دویست عدد رساند. در سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰، از هر پنج رمانی که روزنامه‌ی یو .اس. ای. تودی در فهرست پرفروش‌ترین‌ها معرفی کرد، چهار عنوان به قلم رابرتز بود.
مجله‌ی معتبر تایم در سال ۲۰۰۷ رابرتز را یکی از ۱۰۰ فرد با نفوذ جهان معرفی کرد که از طریق فروش کتاب‌هایش بیش از ۲۰۰ میلیون دلار درآمد داشته است.

۸– جفری آرچر (۱۹۵ میلیون دلار)
جفری هاوارد آرچر رمان‌نویس انگلیسی پیش از آن‌که نویسنده شود نماینده‌ی مجلس و نایب رئیس حزب محافظه‌کار برتانیا بود. اما بعد از آن‌که روزنامه‌ای او را به پرداخت رشوه متهم کرد، استعفا داد. بعد از رسوایی مالی و ورشکست‌ شدن‌اش شروع به نوشتن کرد و ثروت بر باد رفته‌اش را پس گرفت.
رمان «کین و هابیل» که سال ۱۹۷۹ منتشر شد با بیش از ۳۴ میلیون نسخه فروش یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان است. تا امروز بیش از ۳۲۰ میلیون نسخه از آثار آچر به فروش رفته و ۱۹۵ میلیون دلار نصیب‌اش کرده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط