جمعه 30 شهریور 1403 - 14:53

کد خبر 3193

شنبه 05 فروردین 1402 - 10:56:00


باران در راه استان فارس؛ هشدار نارنجی صادر شد


ایرنا/ اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح نارنجی نسبت به بارش باران همراه با وزش باد، رعدوبرق و در برخی مناطق ریزش تگرگ از ظهر ششم تا هشتم فروردین ماه در استان فارس هشدار داد.

مسعود حقیقت، مدیرکل هواشناسی فارس اظهار کرد: این سامانه جدید بارشی روز یکشنبه ششم فروردین، شمال، شمال غرب، سپیدان، مناطق غربی و مرکزی را در بر می‌گیرد.
حقیقت ادامه داد: همچنین دوشنبه هفتم فروردین، بارش در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و مناطق مرکزی ادامه دارد و برای هشتم همین ماه هم باران در استان پیش‌بینی شده است.

بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و لغزندگی جاده‌ها
مدیرکل هواشناسی فارس تاکید کرد: اثر مخاطره همچون احتمال طغیان رودخانه‌ها، احتمال جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی برخی از معابر، لغزندگی جاده‌ها، احتمال برخورد صاعقه، ریزش تگرگ و احتمال شکستن درختان کهنسال وجود دارد.

احتیاط در سفرهای برون‌شهری و اجتناب از چرای دام
حقیقت اضافه کرد: احتیاط در سفرهای برون‌شهری، احتیاط در جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، لایروبی کانال‌ها و آب‌راه‌ها، پاکسازی دهانه پل‌ها، در نواحی سردسیر آمادگی برای برف‌روبی به صورت محدود توسط دستگاه‌های مربوطه، توقف نکردن و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و ارتفاعات، پوشش گلخانه‌ها و کشت‌های زیر پلاستیکی در برابر تگرگ در مناطق مستعد، پارک نکردن خودروها در کنار درختان فرسوده توصیه می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط