شنبه 31 شهریور 1403 - 14:21

کد خبر 322221

شنبه 09 دی 1402 - 19:09:14


جزئیات مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی با حضور شخصیت‌های سرشناس عراقی


ایسنا/ سفیر ایران در بغداد در مراسمی که با حضور شخصیت‌های سیاسی عراقی به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار شد، گفت آرامش، امنیت و ثبات کشورهای منطقه هدف و اولویت این سرداران مقاومت بود.

«محمد کاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در مراسمی به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس تاکید کرد که آرامش، امنیت و ثبات کشورهای منطقه هدف و اولویت این ۲ شهید بود.

وی در بخشی از اظهارات خود گفت که «صهیونیست‌های قاتل همچنان با همراهی آمریکا افراد بی‌گناه و بی‌دفاع را به قتل می‌رسانند».

سفیر ایران در عراق تاکید کرد شهید «سیدرضی موسوی» قربانی رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا شد که هر ۲ به دنبال برهم زدن صلح هستند.

حضور «سید عمار الحکیم» در مراسم بزرگداشت فرماندهان پیروزی
حضور شخصیت‌های سیاسی، مذهبی و فرهنگی عراقی در مراسم

*ایران نقش مهمی در حمایت از عراق در جنگ با داعش داشت

«فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق نیز در این مراسم گفت که شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس از اخلاص بالایی برخوردار بودند.

وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در حمایت از عراق در جنگ با گروهک تروریستی داعش داشت.

الفیاض خاطرنشان کرد: «برخی تلاش می کنند که الحشدالشعبی را وابسته به ایران جلوه دهند و این یاوه‌گویی دشمنان و طرف‌های ضعیف است».

رئیس الحشد الشعبی همچنین گفت که برخی‌ تلاش می‌کنند که عراق را از محیط عربی و اسلامی خود دور کنند.

فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشدالشعبی
مراسم چهارمین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی

*نیازی به نیروهای خارجی در عراق نداریم

همچنین «نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولت قانون» عراق در این مراسم با اشاره به اینکه گروهک تروریستی داعش ساخته آمریکاست، گفت: «ما جزئیات کامل درخصوص چگونگی تشکیل این گروهک و اهداف تشکیل آن را در اختیار داریم».

وی گفت «اگر تلاش‌های شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس و ملت عراق نبود نمی‌توانستیم با داعش مقابله کنیم».

المالکی افزود: تا زمانی که الحشدالشعبی و نیروهای امنیتی در عراق هستند از هیچ چالشی هراس نداریم. ما امکانات اسلحه و نیروهای امنیتی کافی برای مقابله با تروریسم را در اختیار داریم و نیازی به نیروهای خارجی نداریم.

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در ادامه از سکوت شورای امنیت در مقابل طرف‌هایی که به دیگر کشورها تجاوز می کنند و همچنین عملکرد آن در مورد ترور فرماندهان پیروزی انتقاد کرد.

وی گفت که شورای امنیت حتی توانایی فراهم کردن غذا و دارو برای ملت فلسطین را ندارد.

نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق
مراسم چهارمین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی

در این مراسم که در آستانه چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار شد، شخصیت‌های سیاسی، مذهبی و فرهنگی عراقی حضور داشتند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط