شنبه 31 شهریور 1403 - 00:05

کد خبر 325719

سه‌شنبه 12 دی 1402 - 11:25:01


رئیس مجلس: حاج قاسم امروز در عین شهرت گمنام است


خانه ملت/ رئیس مجلس با بیان اینکه حاج‌قاسم، علاوه‌بر شجاع‌بودن، در حل مسائل کارآمد بود، گفت: حاج قاسم امروز در عین شهرت گمنام است.

بخشی از اظهارات محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در صحن علنی مجلس به شرح زیر است:  
* فرارسیدن سالروز شهادت سردار رشید اسلام، مرد میدان، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌دارم. حاج قاسم سلیمانی، به معنای واقعی کلمه، مرد عمل و کارآمد بود. حاج قاسم شجاع بود، مخلص بود، محاسبه‌گر بود، ولی در کنار این ویژگی‌های برجسته آنچه او را به‌طور ویژه متمایز می‌کرد آن بود که کارآمد بود و می‌توانست راه باز کند و در میدان عمل مشکلات را پشت سر بگذارد.
* آنچه در همۀ این سال‌ها کمتر به آن پرداخته شده است، کارآمدی و توان حل مسئلۀ آن شهید گران‌قدر است. حاج قاسم در میدان‌های مختلف پیروز بود و توانست امنیت و آرامش را برای مردم ایران رقم بزند؛ این پیروزی‌ها از محاسبۀ دقیق شرایط و پرهیز از شتاب‌زدگی و بی‌ملاحظگی، استفاده از توان مردم، واقع‌گرایی و باور عمیق به سنت‌های الهی برآمده بود.
* حاج قاسم نه‌تنها یک الگوی نظامی کم‌نظیر بود، که در زیست سیاسی، اجتماعی و‌ فرهنگی خود نیز الگوی برجسته‌ای به شمار می‌رفت. به دلیل باور عمیق به توان و اثربخشی مردم و باور به آرمان‌های اسلام و انقلاب، او در همۀ ابعاد وجودی رشد کرد و رفتار او باید در تمام ابعاد به‌عنوان الگو تبیین شود. حاج قاسم امروز در عین شهرت گمنام است و در عین شناخته‌شده بودن، همچنان ناشناس است. چراکه بسیاری از ابعاد وجودی او ازجمله ابعاد سیاسی و اجتماعی رفتارش و کارآمدی او در حل مسائل مغفول مانده است.
* مردم‌باوری غیرشعاری و خداباوری خالصانۀ او پشت انبوهی از تصاویر و پوسترها پنهان مانده است. جوانان و اندیشمندان انقلابی باید تبیین کارآمدی حاج قاسم و روش حل مسئلۀ او را به‌صورت جهادی در دستور کار قرار دهند و حاج قاسم را آن‌گونه که واقعاً زندگی می‌کرد، به مردم نشان دهند. رحمت خداوند بر سید شهدای مقاومت و یاران او.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط