پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 04:59

کد خبر 326871

چهارشنبه 13 دی 1402 - 09:45:00


آرین‌منش: ورود لاریجانی به عرصه ریاست‌جمهوری دور از ذهن نیست


نامه نیوز/ نماینده اسبق مجلس گفت: لیستی در حال شکل‌گیری است که حتی ممکن است برخی اصلاح‌طلبانی که مشی اعتدالی دارند را هم در بر بگیرد.

هرچه به انتخابات مجلس نزدیک می‌شویم تحرکات سیاسی شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی افزایش می‌باید. شنیده‌ها حاکی از آن است که علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس هم در پی ارائه لیستی انتخاباتی است تا بتواند افراد نزدیک به گفتمان خود را وارد مجلس کند.

جواد آرین‌منش، فعال سیاسی و نماینده اسبق مجلس، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «آقای لاریجانی با هدف افزایش مشارکت مردم در انتخابات وارد عرصه شده و ارتباطاتی در استان‌ها هم برقرار شده است. خود من هم نماینده او در استان خراسان رضوی هستم و هدف همه ما واقعا افزایش مشارکت انتخاباتی است. در جلساتی که با آقای لاریجانی داشتیم او تأکید دارد که انتخابات این دوره مجلس بسیار حساس است زیرا کشور با مشکلات مهمی روبه‌رو است که با گسترش عقلانیت و اعتدال و تشکیل مجلسی معتدل می‌شود مشکلات را رفع کرد».

او در پاسخ به این پرسش که آیا لاریجانی با گروه‌ یا گروه‌هایی ائتلاف خواهد کرد، بیان کرد: «در حال حاضر هنوز صحبتی از ائتلاف با گروهی نیست اما در عین حال ائتلاف هم دور از ذهن نیست؛ به ویژه در شهرهای بزرگ که لیست‌ها تعیین‌کننده‌اند. ما هم در استان خراسان رضوی با جمعی از دوستان کار بررسی نامزدها را انجام می‌دهیم و در پی نامزدهای معقولی هستیم که بتوانند میزان مشارکت را افزایش دهند و امید هم داریم با تلاش شورای نگهبان در گسترده‌کردن دایره تأییدصلاحیت‌ها فضای انتخابات رقابتی و در نهایت افزایش مردم بیشتر شود».

این فعال سیاسی ادامه داد: «گرایش آقای لاریجانی به سمت اعتدال است. هم به لحاظ مفهومی خواهان میانه‌روی و اعتدال است و هم از منظر سیاسی به نیروهای اعتدالی نزدیک است و با آقای روحانی فاصله زیادی ندارد و تا احتمال اینکه لیستی شکل بگیرد که مورد حمایت آقای روحانی هم باشد وجود دارد».

آرین‌منش تصریح کرد: «آقای لاریجانی در بین اصولگرایان هم پایگاه خوبی دارد و ارتباط او با جامعه روحانیت مبارز و حبهه پیروان خط امام و رهبری بسیار خوب است. او در میان اصولگرایان فقط جزو رادیکال‌هایی‌ مانند پایداری تعریف نمی‌شود و سختی با آنها ندارد وگرنه پایگاه خوبی در بدنه اصلی اصولگرایی دارد. حتی بخش‌هایی از حزب اصلاح‌طلب کارگزاران که جنبه اعتدالی دارند هم به سلیقه آقای لاریجانی نزدیک‌اند. به هر حال لیستی در حال شکل‌گیری است که حتی ممکن است برخی اصلاح‌طلبانی که مشی اعتدالی دارند را هم در بر بگیرد».

او در پایان در پاسخ این پرسش که آیا لاریجانی خود را برای ریاست‌جمهوری سال۱۴۰۴ آماده می‌کند، گفت: «من فکر می‌کنم او ورود او به عرصه ریاست‌جمهوری دور از ذهن نیست».


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط