جمعه 02 آذر 1403 - 15:39

کد خبر 3336

شنبه 05 فروردین 1402 - 15:00:00


درگ مزدا RX-7 پرقدرت با جیپ گرند چروکی تراک هاوک؛ کدام‌یک برنده است؟


پدال/ اخیراً یک دستگاه مزدا RX-7 چهار چرخ محرک با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت در برابر جیپ گرند چروکی تراک هاوک قرار گرفته است. به نظر شما کدام‌یک از این دو خودرو پیروز مسابقه درگ خواهند بود؟

پیشرانه‌های روتاری جزو منحصربه‌فردترین پیشرانه‌های درون‌سوز به شمار می‌روند. صدای تولیدی آن‌ها ویژگی‌های خاص خودش را دارد و همانند دریل دندان‌پزشکی است که از طریق یک آمپلی‌فایر به گوش شنونده می‌رسد. در ویدئوی پیش رو می‌توانید از مسابقه RX-7 سفارشی راب دام و گرند چروکی تراک هاوک لذت ببرید. البته خودرویی که مشاهده می‌کنید اگرچه نام مزدا را یدک می‌کشد اما قطعات استاندارد زیادی ندارد.

 
پیشرانه چهار روتوری مزدا از توربوی بزرگ ۹۴ میلی‌متری استفاده می‌کند و قدرت کل آن به ۱۳۳۰ اسب بخار می‌رسد. البته دام می‌گوید برای حفظ قابلیت اطمینان قوای محرکه قدرت خودرو را به ۱۰۰۰ اسب بخار محدود کرده است. RX-7 همچنین نیروی تولیدی را به تمامی چرخ ها منتقل می‌کند و یک گیربکس سکونشئال نیز بین پیشرانه و چرخ ها قرار دارد. در طرف مقابل گرند چروکی تراک هاوک قرار دارد که با استفاده از سوخت E85 قدرت ۸۵۰ اسب بخار را تولید می‌کند. همان‌طور که می‌دانید نسخه استاندارد این شاسی‌بلند ۷۰۷ اسب بخار قدرت دارد. رینگ‌های ۵ پره افترمارکتی و فنرهای کم ارتفاع تکمیل کننده تغییرات تراک هاوک خواهند بود.


در مسابقه اول RX-7 پرقدرت با فاصله چندین خودرو از جیپ گرند چروکی تراک هاوک جلو می‌افتد و پیروز می‌شود. البته لانچ تراک هاوک بسیار خوب بوده است. دام می‌گوید پس از مسابقه اول کربن را مزه کرده که دلیل آن از کار افتادن حسگر فشار باد لاستیک و برخورد آن با چرخ بوده است. مسابقه دوم در فاصله‌ای نصف درگ اول برگزار می‌شود و انتظار می‌رود جیپ مزیتی نسبی داشته باشد هرچند مشکلی در ارتباط دو راننده به وجود می‌آید و مزدا می‌بازد. بین دو مسابقه دام مشکلی را در شفت جلوی RX-7 پیدا می‌کند و بنابراین خودرو برای چالش آخر باید به حالت دیفرانسیل عقب باشد. اینجا جیپ استارتی عالی دارد اما مزدا RX-7 پرقدرت دوباره پیروز میدان می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط