یک‌شنبه 29 مهر 1403 - 03:24

کد خبر 3402

شنبه 05 فروردین 1402 - 14:30:00


تاخت و تاز روزی یک میلیاردی «فسیل»؛ «غریب» در بین ۴ فیلم، سوم شد!


صبا/ «فسیل» با سرعت خوبی در گیشه نوروزی می‌تازد و شب گذشته از مرز ۹ میلیارد تومان فروش گذشت. این در حالی است که رقابت بین «غریب» و «عروس خیابان فرشته» نزدیک‌تر از قبل شده است!
در شرایطی که قبل از شروع اکران نوروز ۱۴۰۲، بر اساس فیلم‌های دیده شده، به نظر می‌رسید «غریب» فیلم پرجایزه جشنواره فیلم فجر و جشنواره فیلم مقاومت، بی‌رقیب در صدر جدول فروش سینماها تکیه بزند، در عمل این اتفاق رخ نداد و به ناگاه، فیلم کمدی «فسیل» از روز اول با فاصله‌ای معنادار، صدرنشین شد، چنانچه این روند بعد از ده روز حفظ شد و حتی کار به جایی رسید که فیلم سوم جدول (عروس خیابان فرشته) که به فاصله کمی از «غریب» قرار داشت، جای این فیلم را در رده دوم هم بگیرد که البته رقابت این دو فیلم در روزهای آینده شدیدتر هم خواهد شد و نمی‌تواند در حال حاضر جایگاه آنها را تثبیت شده دانست.

فیلم «فسیل» تاکنون با فروش قابل توجه خود، توانسته به رکورد خوبی دست پیدا کند. چیزی نزدیک به ۲۰۰ هزار تماشاگر و فروشی که از ۹ میلیارد تومان عبور کرده است. اگر فروش این فیلم به همین روال پیش ر‌ود، از همین حالا «فسیل» جزو پرمخاطب‌ترین فیلم‌های سال خواهد بود.

فیلم «فسیل» ساخته کریم امینی در روزهای اخیر فروش بسیاری خوبی در گیشه داشته است. بهرام افشاری، الناز حبیبی، هادی کاظمی، ایمان صفا و… در ان فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. اگر تنها با فیلم «فسیل» مواجه شویم، لحظات خوش و مفرحی را سپری خواهیم کرد. فارغ از اینکه ساختارهای کمدی و دراماتورژی دارای چه چارچوب‌هایی هستند. فیلم «فسیل» می‌تواند شما را بخنداند. این فیلم دارای موقعیت‌های مفرحی است که در چند سال گذشته خبری از آن در سینماها نبود. تماشای فیلم «فسیل» دو سویه دارد. از یک طرف می‌توان با بیرون کشیدن مو از ماست، چماق لمپنیسم و ابتذال را مدام بر سر فیلم و مخاطبان آن بکوبیم. از طرفی هم می‌توانیم «فسیل» را در مقیاس آنچه دهه‌ها قبل از زبان یک منتقد ساخته شد (فیلمفارسی) قرار داد و از لحظات سرگرم‌کننده فیلم لذت برد! فیلم گرچه محصول دو سال پیش است اما امینی به کمک حمزه صالحی (نویسنده) و تیم نویسندگان در خلال موقعیت‌های گفته‌شده حرف‌ و صحبت‌هایی را تعبیه کرده است که شاید به مذاق مخاطب خوش بیاید. صحبت‌هایی نزدیک به دغدغه‌های روز جامعه که سعی می‌شود در زیرمتن باشند.


دغد‌غه خودسانسوری و فشارهایی که به بهانه اخلاق و امنیت به جامعه آورده می‌شود. برای لحظاتی به تماشاگری که فیلم «فسیل» را می‌بیند، اجازه فرار می‌دهد. فرار از زندگی روزمره و پیرامون آن. فرار از واقعیت به سمت خیال. یکی از نکات قابل توجه در این فیلم بازی بهرام افشاری است.‌ افشاری رفته رفته دارد به یک تیپ مشخصی در این عرصه نزدیک می‌شود. شمایلی از یک بازیگر در فیلم‌های مفرح نقش بازی می‌کند. چیزی که سینمای ایران و جهان کاملا جا افتاده و مشهود است. از طرفی همانطور که پیش از این‌ها گفته شد، افشاری با طی کردن چنین روندی می‌تواند به یک رقیب جدی برای رضا عطاران بدل شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط