سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 07:59

کد خبر 34556

سه‌شنبه 05 اردیبهشت 1402 - 14:23:00


اینجا سوادکوه منطقه لفور هست در وسط جنگل هیرکانی


آخرین خبر/ اینجا سوادکوه منطقه لفور هست در وسط جنگل زیبای هیرکانی.
جنگل لفور بخشی از جنگل‌های چند میلیون ساله هیرکانی است که از گزینه‌های فوق‌العاده برای طبیعت‌گردی به حساب می‌آید. مضاف بر اینکه جنگل‌ مذکور به‌خاطر پوشش گیاهی متنوع، هوای پاک و تمیز و آبشارهای متعدد، بهترین گزینه برای دورشدن از هیاهوی زندگی شهری و تجربه آرامش و سکوت در دل طبیعت به شمار می‌رود.

در این جنگل می‌توانید تفریح‌های مختلفی مثل جنگل‌نوردی، آب‌تنی، ماهیگیری، دیدن آبشارهای پرآب، کمپینگ، عکاسی و... را تجربه کنید. 

منطقه لفور قدمت زیادی دارد و کشفیاتی همچون قالب‌های سنگی، خمره‌های مواد غذایی و زیرسازی خانه‌های قدیمی خود گواه این ادعا هستند. بر اساس مستندات و شواهد بخشی از این جنگل در گذشته گورستان بوده‌ است.


اهمیت جنگل لفور فقط به پوشش گیاهی آن مربوط نمی‌شود و وجود چشمه‌ها، آبشارها، درختان، گیاهان، پرندگان و گونه‌های جانوری در کنار هم، باعث جذابیت بیش از پیش این منطقه شده است. عاشقان طبیعت‌گردی و جنگل‌نوردی قطعا از ماجراجویی در این جنگل دست نخورده نهایت لذت را خواهند برد.

علاوه بر این، در جنگل لفور با بازارهای زنان محلی مواجه خواهید شد که محصولاتی نظیر آلوچه و دیگر میوه‌ها، دوغ، رب و... را می‌فروشند که با خرید از آن‌ها هم به کسب‌وکار مردم بومی رونق می‌دهید و هم یادگاری ارزشمند از این منطقه خواهید داشت.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط