شنبه 31 شهریور 1403 - 01:17

کد خبر 3473

شنبه 05 فروردین 1402 - 14:35:00


توقیف ۷۰ خودروی حادثه‌ساز در جاده‌های استان سمنان


باشگاه خبرنگاران/ رئیس پلیس‌راه استان سمنان از توقیف بیش از ۷۰ دستگاه خودرو به‌علت تخلف‌های حادثه‌ساز در جاده‌های این استان خبر داد.

سرهنگ موسی بزرگی، رئیس پلیس‌راه استان سمنان بیان کرد: در تعطیلات نخست نوروز امسال، بیش از ۷۰ دستگاه خودرو به علت سهل انگاری راننده ها و وقوع دو تخلف حادثه ساز همزمان توقیف و به صورت ساعتی از ادامه تردد در جاده منع شدند.
بزرگی با بیان اینکه سرعت و سبقت غیرمجاز عامل انحراف از جاده و واژگونی خودرو است افزود: رعایت فاصله طولی، پرهیز از سرعت و سبقت غیر مجاز و خودداری از انحراف به چپ و تغییر مسیرهای ناگهانی خودرو ، خط قرمز جاده‌هاست و پلیس با رانندگان پر خطری که این موارد را رعایت نکنند برخورد جدی خواهد کرد.
بزرگی با بیان اینکه شمار تصادفات در تعطیلات نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است گفت: ۶۰ درصد تصادفات در محور‌های فرعی و ۴۰ درصد در محور‌های اصلی رخ داده و در مجموع علت ۶۰ درصد سوانح رانندگی در استان سمنان واژگونی خودرو بوده است.
به گفته وی، بیشتر تصادفات در ساعات ۱۲ تا ۲۰ رخ داده است.
به گفته وی؛ هم اکنون ترافیک در جاده های استان سمنان سبک و روان است.

بزرگی افزود: در طرح نوروزی، بیش از ۱۵۰ تیم پلیس به همراه تیم‌هایی از راهداری، اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی و امدادخودرو برای تامین و تقویت ایمنی مسافران در ۲۵۰ نقطه از جاده‌های استان سمنان مستقر هستند.
وی با تاکید بر لزوم ۱۵ دقیقه استراحت پس از ۲ ساعت رانندگی گفت: در ۶۰ نقطه جاده‌ای استان سمنان مجتمع‌های بین راهی و رفاهی مستقر است و رانندگان می‌توانند در این مراکز استراحت کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط