جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 16:29

کد خبر 34864

سه‌شنبه 05 اردیبهشت 1402 - 18:24:49


بازداشت تخریب‌کنندگان منابع‌طبیعی در بیجار


تسنیم/ فرمانده انتظامی بیجار از بازداشت دو سارق و تخریب‌کنندگان منابع‌طبیعی حین قطع درختان باغات شهرستان توسط پلیس خبر داد.

سرهنگ شهریار قربانی، فرمانده انتظامی بیجار اظهار داشت: ماموران پاسگاه خسرو آباد حین گشت‌زنی در حوالی روستای چشمه خلیل به دو نفر حین قطع درختان باغات مشکوک و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ منابع طبیعی گفت: ماموران در بررسی‌های خود دریافتند که متهمان به قصد سرقت و بدون هیچ‌گونه مجوزی اقدام به قطع درختان می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیجار با اشاره به اینکه هر دو متهم بازداشت شده‌اند، افزود: متهمان در بازجویی‌های صورت گرفته به قطع چندین درخت اعتراف و اعلام کرده که هدفشان از قطع درختان سرقت بوده است!

قربانی با بیان اینکه هر دو متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موارد را از طریق فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

براساس قانون، برای حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان، قطع هر نوع درخت و یا نابود کردن آن به هر طریق در معابر، میادین، بزرگراه‌ها، پارک‌ها، بوستان‌ها، باغات و در محدوده و حریم شهرها بدون اجازه شهرداری و رعایت ضوابط مربوط ممنوع است.

چند سالی است که قطع درختان توسط سودجویان در استان کردستان گسترش یافته و به یک‌رویه ناباب تبدیل شده است.



سایر اخبار مرتبط