سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 08:47

کد خبر 35558

چهارشنبه 06 اردیبهشت 1402 - 11:12:35


مهرۀ منقضی‌شده واشنگتن؛ اخراج از کلمبیا و سفر بی‌سروصدا به آمریکا


فارس/ رهبر سابق مخالفان ونزوئلا که زمانی تحت حمایت آمریکا ادعای ریاست‌جمهوری کرده بود، پس از اخراج از کلمبیا در سکوت وارد فلوریدا شد.

خوان گوایدو رهبر سابق مخالفان ونزوئلا که زمانی تحت حمایت آمریکا ادعای ریاست‌جمهوری کرده بود، پس از اخراج از کلمبیا در سکوت وارد میامی فلوریدا شد. 

به گزارش خبرگزاری تاس، گوایدو به شبکه تلویوزیونی EVTV  گفت: ۷۰ ساعت در جاده بودم. متاسفانه باید بگویم که آزار و اذیت [از سوی مقامات ونزوئلا] در کلمبیا نیز به نوعی احساس شد. 

گوایدو دوشنبه اعلام کرد که ونزوئلا را ترک کرده و در کلمبیا است. به گفته وی، او برای حضور در کنفرانسی در بوگوتا درباره بحران سیاسی ونزوئلا به کشور همسایه رفت و قصد داشت با هیأت‌های بین‌المللی شرکت‌کننده درخواست ملاقات دهد. 

در پی آن، وزارت خارجه کلمبیا در بیانیه‌ای گفت که بوگوتا از گوایدو برای شرکت در این رویداد دعوت نکرده و در نهایت مقام‌های کلمبیایی دستور اخراج او از این کشور را دادند و همچنین او را از اظهارنظر عمومی منع کردند. 

دی ماه مخالفان دولت قانونی ونزوئلا دولت موقت خودخوانده خود را منحل کرده و به رهبری خوان گوایدو مهره محبوب آمریکایی‌ها پایان دادند.

قانونگذاران ونزوئلایی با ۷۲ رأی موافق، ۲۹ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع پایان ریاست‌جمهوری خودخوانده گوایدو از تاریخ چهارم ژانویه را مورد تصویب قرار دادند.

گوایدو ۳۹ ساله در سال ۲۰۱۹ ریاست مجمع ملی ونزوئلا را در دست گرفت. او در همان سال بعد از شروع مجدد ریاست‌جمهوری نیکلاس مادورو، خود را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا معرفی کرد. آمریکا از وی حمایت و اعلام کرد او را به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط