یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 13:57

کد خبر 35741

چهارشنبه 06 اردیبهشت 1402 - 14:38:00


شش ترفند ساده برای خرید ارزان پروازهای خارجی


بازار/ سفر به خارج از کشور معمولا با دغدغه‌هایی از جنس جمع کردن وسایل، خریدهای لحظه آخری، خداحافظی از دوستان و آشنایان و ... همراه است. در این میان جستجو و خرید بلیط به مقصد مورد نظر نیز دغدغه بزرگ دیگری است. اینکه از کجا بلیط بخریم؟ آیا به مقصد مورد نظر ما پروازی موجود است یا نه؟ از کجا بلیط بخریم که قیمت پایین‌تری داشته باشد و ... از جمله سوالاتی است که قبل از خرید بلیط به ذهن خطور می‌کند. 


خوشبختانه مدتی است اسنپ تریپ با ورود به حوزه فروش توانسته است تا بهترین قیمت بلیط را برای سفر به هر نقطه دنیا به آسانی فراهم کند. همچنین در مورد سفر به مقاصد پرتردد مثل استانبول-دبی-نجف- مسقط نگران نباشید، زیرا در اسنپ تریپ می‌توانید به آسانی مقایسه و بررسی بلیط پرواز خارجی (از نظر ایرلاین‌های مختلف، زمان و تاریخ پرواز و قیمت) را انجام دهید. همچنین می‌توانید تمام اطلاعات مربوط به پرواز خارجی مورد نظرتان را از جمله شماره پرواز، مدت زمان مسیر و قوانین کنسلی را به‌طور کامل و قبل از خرید بلیط هواپیما مطالعه کنید. خدمات پشتیبانی اسنپ‌تریپ نیز به‌صورت 24 ساعته در دسترس شماست تا پاسخگوی سوالات مختلف درباره خرید اینترنتی بلیط هواپیما خارجی باشند. 
به عنوان هدیه سفر شما، مبلغ 1 میلیون ریال تخفیف را نیز بر روی قیمت بلیط پرواز خارجی‌تان اعمال می‌کند. کافی است در زمان خرید کد IFRP100 را وارد کنید. 

نکات مهمی که هنگام خرید بلیط پرواز خارجی باید به یاد داشته باشید:

• اهمیت زمان بندی بین پروازها در خرید بلیط خارجی
ممکن است در سفر خارجی پیش رویتان چند پرواز داشته باشید. به عنوان مثال برای رسیدن به مقصدی باید در ادامه، پرواز دیگری را تجربه کنید که به اصطلاح Connecting Flight نامیده می شود.
بنابراین هنگام خرید بلیط تفاوت و زمان بندی بین پروازها را با دقت بررسی کنید، اهمیت این موضوع را وقتی بهتر درک خواهید کرد که بدانید در فرودگاه باید چه مقدار منتظر پرواز بعدی باشید تا به قرار کاری در مقصد مورد نظرتان برسید و در برنامه‌ریزی خود دچار مشکل نشوید.

• اهمیت مشخصات شخصی را فراموش نکنید
در پروازهای خارجی اشتباه وارد کردن مشخصاتی مانند شماره گذرنامه، تاریخ تولد به میلادی و ... زیاد پیش می آید. حواستان را جمع کنید که مشخصات شخصی را اشتباه وارد نکنید. اگر خرید شما بلیط چارتر باشد امکان استرداد و تغییر مشخصات برای شما وجود ندارد و هزینه پرداختی شما سوخت می‌شود. البته اگر بلیط خریداری شده شما یک بلیط سیستمی باشد، امکان تغییر مشخصات و استرداد وجه با کسر جریمه برای شما وجود خواهد داشت.

• هنگام رزرو بلیط هواپیما مقایسه را فراموش نکنید
برای خرید آنلاین بلیط هواپیما سایتی را انتخاب کنید که امکان مقایسه قیمت را بین پروازهای مختلف در کلاس‌های متنوع و زمان‌های گوناگون را داشته باشد تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

• نقش زمان در تعیین قیمت بلیط پرواز را فراموش نکنید
در پروازهای سیستمی بین‌المللی، معمولا بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما و در هفته، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه است و گران‌ترین روزها هم، روزهای جمعه و شنبه هستند.

• سفر دسته‌جمعی همیشه بهینه نیست!
اگر مایل به سفر دسته جمعی هستید، برای خرید بلیط هواپیما بهتر است به صورت گروهی و هم به طور تکی، دنبال بلیط باشید. در بعضی مواقع رزرو بلیط گروهی، قیمت زیادی دارد، شاید شما بلیط های تک نفری پیدا کنید که قیمت پایینی داشته باشد و مجبور شوید که جدا با خطوط های هواپیمایی متنوع سفر کنید.
• شما هم از خدمات CIP و VIP لذت ببرید! چرا که نه!
بسیاری از مسافران گمان می‌کنند خدمات CIP و VIP مختص افرادی است که هزینه بالایی برای پرواز ارائه دهند. اما باید بدانید که خدمات CIP و VIP مناسب همه است و  فقط مختص ثروتمندان نیست و همه افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. در سفرهای داخلی این خدمات شاید کمی گران به نظر برسند اما با توجه به قیمت بلیط هواپیما خارجی چندان گران محسوب نمی‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط