شنبه 06 مرداد 1403 - 16:33

کد خبر 374861

دوشنبه 23 بهمن 1402 - 07:38:53


قهرمانى کافا آغازى براى جام ملت‌ها و قهرمانى جهان


ورزش 3/تیم ملى فوتسال زنان ایران در غیاب بهترین بازیکن آسیا جام قهرمانى کافا را بالاى سر برد، آغاز راهى براى هت‌تریک در قاره کهن و درخشش در جهان.
تیم ملى فوتسال بزرگسالان زنان ایران با چهار برد متوالى و پر گل مقابل تیمهاى ازبکستان، ترکمنستان، قرقیزستان و تاجیکستان جام قهرمانى رقابت‌هاى آسیاى مرکزى را براى سومین بار در تاشکند به خود اختصاص داد تا راهى پرفراز و نشیب براى کسب سومین قهرمانى در جام ملت‌هاى آسیا و راه یافتن به اولین دوره رسمى قهرمانى جهان یا جام جهانى فوتسال زنان آغاز شود.
دو رقابت بسیار مهمى که در کنار برگزارى رقابت‌هاى ایندورگیم یا بازی‌هاى داخل سالن آسیا تقویم سال‌هاى ٢٠٢٤ و ٢٠٢٥ میلادى فوتسال ایران را حائز اهمیت و شلوغ خواهد کرد و قهرمانى اینچنینى در رقابت‌هاى آسیاى مرکزى را مى‌توان پیکارهاى تدارکاتى به حساب آورد.
شاگردان فروزان سلیمانى در غیاب فرشته کریمى بهترین بازیکن ایرانى دو دوره جام ملت‌هاى آسیا که زانوى خود را به تازگى زیر تیغ جراحى دکتر سهراب کیهانى قرار داده است موفق شدند با اقتدار ٥ بر ١ ازبکستان، ١١ بر  صفر قرقیزستان و ٩ بر صفر ترکمنستان و ٩ بر صفر تاجیکستان را مغلوب کنند.


 در این رقابت‌ها سارا شیربیگى با ١٢ گل زده خانم گلى رقابت‌هاى فوتسال زنان کافا را به خود اختصاص داد و فرزانه توسلى نیز به عنوان کاپیتان تیم ملى جام قهرمانى آسیاى مرکزى را بالاى سر برد.
فوتسالیست‌هاى تیم ملى بزرگسالان زنان ایران که به تازگى سمیرا بیگدلى را به عنوان مدیر تیم ملى در کنار خود مى‌بینند، در هر چهار بازى مقابل حریفان عنوان بهترین بازیکن میدان را توسط سیده فاطمه حسینى، سارا شیربیگى و مارال ترکمان به خود اختصاص دادند.
سارا شیربیگى دو بار برابر تیم‌هاى قرقیزستان و تاجیکستان عنوان بهترین بازیکن میدان را به خود اختصاص داد تا به نوعى با کسب خانم گلى رقابت‌ها، ستاره این جام نام بگیرد.

تیم ملى فوتسال زنان ایران خود را براى حضورى موفق در جام ملت‌هاى آسیا، رقابت‌هاى ایندورگیم یا همان بازی‌هاى داخل سالن قاره کهن و اولین دوره قهرمانى جهان آماده مى‌کند که در سال‌هاى ٢٠٢٤ و ٢٠٢٥ میلادى برگزار خواهد شد.
در این بین امکان برگزارى رقابت‌هاى مقدماتى قهرمانى جهان هم به گوش مى‌رسد که باید دید آیا کمیته فوتسال AFC رقابت‌هاى جام ملت‌هاى در پیش را به عنوان مسیر راه یابى به نخستین دوره این پیکارها در نظر مى‌گیرد یا رقابت‌هاى جداگانه‌اى را به مانند فوتبال براى شناخت سهمیه‌هاى قاره آسیا برگزار خواهد کرد.

 بازیکنان و کادر فنى تیم ملى فوتسال یک روز قبل از دیدار آخر خود برابر تاجیکستان با حضور در سفارت ایران، مورد تشویق و حمایت سفیر کشورمان در تاشکند قرار گرفتند تا با روحیه بهترى پا به دیدار مقابل میزبان بگذارند.
بى شک با اضافه شدن فوق ستاره‌اى چون فرشته کریمى آن هم بعد گذران دوران نقاهت از دومین عمل جراحى زانو به تیم ملى یا استفاده از تمام نفرات و داشته‌هاى این رشته ورزشى که شاهد عملکرد آنها در لیگ‌هاى داخلى خواهیم بود، دعوت دوباره از باتجربه‌هایى که هنوز هم در اوج مى‌درخشند، تدارکات مطلوب و برگزارى دیدارهاى تدارکاتى با تیم‌هاى مطرح دنیا، شاهد درخشش دوباره فوتسال زنان ایران در جام ملت‌هاى آسیا، رسیدن به سومین قهرمانى قاره کهن و البته این بار خودنمایى و به رخ کشیدن توان زنان فوتسال کشورمان در قهرمانى جهان خواهیم بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط