شنبه 31 شهریور 1403 - 17:52

کد خبر 38499

شنبه 09 اردیبهشت 1402 - 10:42:00


اختلاف در میان جمهوری خواهان بالا گرفت


آخرین خبر/ شکست لوایح محدود کننده حقوق سقط جنین در دو ایالت در این هفته بر نگرانی فزاینده از اختلاف در این حزب افزود، اختلافی برسر جاه طلبی های سیاسی این حزب برای جذب آرای عمومی با تایید قانونی که پیش تر ممنوع بود.

به گزراش خبرگزاری فرانسه 24، قرار است حق باروری در انتخابات 2024 یکی از محوری ترین موضوع ها باشد و دموکرات‌ها با جو بایدن و جمهوری‌خواهان به دنبال سرمایه‌گذاری روی موضوعی هستند که آمریکایی‌ها را دو قطبی می‌کند.
اما سیاستمداران محافظه‌کاری هستند که افکار دیگری را در سر می‌پرورانند. پس از لغو قوانین سقط در سال گذشته توسط دادگاه عالی ایالات متحده و احتمال وضع محدودیت‌های شدیدی، در میان واکنش‌های منفی رای‌دهندگان، مردم آمریکا شدیدا رو به دو قطبی شدن می روند.

مجلس سنای کارولینای جنوبی و مجلس قانونگذاری نبراسکا - هر دو با دو سوم جمهوری خواهان - قانون ممنوعیت سقط جنین را لغو و اینکار را قانونی اعلام کردند.

از زمان صدور حکم دادگاه عالی در ماه ژوئن، این سومین باری بود که محدودیت‌های شدید در کارولینای جنوبی شکست خورد و سقط جنین در هر دو ایالت حداقل برای 20 هفته اول بارداری قانونی باقی می‌ماند.
سندی سن، سناتور ایالت کارولینای جنوبی، به هم حزبی های خود تازید و در مناظره ای پیش از رای گیری، سناتور ایالت کارولینای جنوبی به جمهوری خواهان خود توصیه کرد: "بعضی از شما بارها و بارها هر بار که صحبت از سقط جنین می شود از بازی های سیاسی پیروی می کنین."
او استدلال کرد که قوانین سقط جنین چیزی بیش از "کنترل سیاسی" نیست. هر پنج سناتور زن که سه تن از آنها جمهوری خواه هستند با سخنرانی های آتشین در دفاع از حقوق باروری، رای سقط جنین را مخدوش کردند.


"پشیمان خواهند شد"
سن گفت: «تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم، وقتی همه شما - وقتی شما مردان در مجلس هستید - به زنان آسیب می‌زنید و بارها و بارها و بارها و بارها سقط جنین را مطرح می‌کنید.»
در لینکلن، نبراسکا، شکست ممنوعیت سقط، واکنش شدیدی را در هر دو طرف بحث برانگیخت، اما تشویق ده‌ها فعال حامی حقوق سقط جنین صدای ضد سقط جنین را خاموش کرد.
به نقل از نشریه رسمی داخلی قانونگذار، مدیر سابق بیمارستانی در آمریکا گفت: در دنیای ایده آل، هر کودکی این فرصت را دارد که زندگی کند، شکوفا شود و زندگی پرباری را تجربه کند. با این حال، باید بپذیریم که در یک جامعه اتوپیایی زندگی نمی کنیم و در زندگی با چالش هایی مواجه هستیم که رسیدن به این ایده آل را دشوار می کند.
Scout Richters، مشاور ارشد اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در نبراسکا، از این رای به عنوان نشانه‌ای حمایت می‌کند که اکثر مردم نبراسکا از دسترسی قانونی به سقط جنین حمایت می‌کنند و افزود: «آرای سناتورهای ایالتی این واقعیت را منعکس می‌کند».

"برنده بازی"
بر اساس نظرسنجی‌ها، اکثریت آمریکایی‌ها فکر می‌کنند سقط جنین در بیشتر موارد باید قانونی باشد و حدود نیمی از ایالت‌های ایالات متحده تدابیری برای محافظت از دسترسی دارند.
جمهوری خواهان در حکم دادگاه عالی سال 2022 ادعای پیروزی کردند - که پیشینه 40 ساله در دسترسی به سقط جنین را در هر گوشه ای از آمریکا تضمین می کرد را لغو کردند - و از آن زمان ممنوعیت ها یا محدودیت های شدیدی را در 19 ایالت وضع کرده اند.
اما این حزب اخیرا تلاش کرده است تا موضع قطعی در مورد این موضوع اتخاذ کند
مورگان هاپکینز، رئیس صندوق اقدام پیش از همه، به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما می دانیم که اکثریت آمریکایی ها موافق هستند که سقط جنین باید در دسترس، مقرون به صرفه و برای همه کسانی که به دنبال مراقبت هستند در دسترس باشد.
"سقط جنین همچنان یک موضوع اصلی برای رای دهندگان و باعث پیروزی حزب حامی در انتخابات آینده خواهد بود."


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط