جمعه 30 شهریور 1403 - 18:54

کد خبر 3877

شنبه 05 فروردین 1402 - 22:46:00


برپایی نمایشگاه تخصصی صنایع دستی در بابلسر


ایسنا/ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از برپایی نمایشگاه تخصصی صنایع دستی با ۱۱۰ غرفه در هتل میزبان بابلسر با حضور صنعتگران ملی و استانی خبر داد.

صادق برزگر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهار کرد: با توجه به وعده‌های داده شده ۴ بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی و سوغات به صورت ملی در شهرهای نوشهر، بابلسر، نور و آمل راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های صنایع دستی و سوغات در سه دسته ملی، منطقه‌ای و شهرستانی در استان برگزار شد، افزود: نمایشگاه‌های شهرستانی در نوروزگاه‌ها با ۱۲ کمیته ستاد اجرایی خدمات سفر با حدود ۱۵ غرفه همراه با برنامه‌های آئینی برای مسافران و گردشگران در حال اجرا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اعلام اینکه ۲۱ نمایشگاه در ۲۱ نقطه استان با حدود یک‌هزار و ۱۲۴ غرفه در تعطیلات نوروز سال جاری راه اندازی شد؛ این در حالی‌ است که برنامه ما ۸۵۵ غرفه بود، گفت: در ورودی روستاها با همکاری دفتر امور روستایی و شوراها غرفه‌های صنایع دستی و سوغات همان مناطق برپا شده است.

برزگر در خصوص فروش صنایع دستی و سوغات مازندران از ۲۷ اسفند سال گذشته تا چهارم فروردین سال جاری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به فروش رفته است، خاطرنشان کرد: تاکنون یک‌هزار و ۴۷۵ نفر از نمایشگاه‌های صنایع دستی بازدید کردند.

وی پر فروش‌ترین صنایع دستی استان در این نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها را حصیربافی، لاک تراشی، خراطی چوب، سفال، سرامیک و البسه محلی دانست و افزود: در این نمایشگاه‌ها  ۱۵ استان کشورهمچون گیلان، یزد، آذربایجان، زنجان، سیستان و بلوچستان و بوشهر حضور دارند.

این مسئول با اشاره به تاکیدات استاندار مازندران مبنی بر استمرار نمایشگاه‌های بهاره، گل و گیاه، سوغات و صنایع دستی همزمان و به صورت تفکیکی در استان، گفت: با توجه به تقارن ماه رمضان با نوروز ۱۴۰۲ ساعت نمایشگاه از ۹ صبح تا ۲۳ برای بازدید دایر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به ثبت ملی دو شهر و روستا در سال گذشته، افزود: ۱۴ کارگاه صنایع دستی در شهرها و روستای مازندران که در ثبت ملی قرار دارند برای بازدید هنرمندان آماده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط