شنبه 31 شهریور 1403 - 14:36

کد خبر 38794

شنبه 09 اردیبهشت 1402 - 13:41:16


افزایش خطر جنگ هسته ای در شبه جزیره کره


آخرین خبر/ خواهر کیم جونگ اون پس ورود بایدن به کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی «به شکل برابر» به دشمنان کشورش – آمریکا و کره جنوبی – پاسخ خواهد داد. کیم یو جونگ، خواهر قدرتمند کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، هشدار داده است که کشورش در واکنش به توافق جدید بین کره جنوبی و ایالات متحده برای تشدید بازدارندگی هسته ای برای مقابله با تهدیدات پیونگ یانگ، قدرت نظامی بیشتری را به نمایش خواهد گذاشت.

بر اساس گزارش الجزیره به تحلیل رسانه های دولتی، کیم یو جونگ گفت، توافق این هفته بین واشنگتن و سئول برای تقویت امنیت هسته ای کره جنوبی تنها وضعیت را بدتر می کند و نشان دهنده خصومت با کره شمالی است.
وی گفت: «هرچه دشمنان در برگزاری رزمایش‌های جنگ هسته‌ای بیشتر مسرتر باشند و سلاح‌های هسته‌ای بیشتری در مجاورت شبه‌جزیره کره مستقر کنند، حق دفاع از خودمان بیشترخواهد شد».
او گفت که توافق آمریکا و کره جنوبی "تنها منجر به ایجاد صلح و امنیت در شمال شرق آسیا خواهد شد اما جهان را در معرض خطر جدی تری قرار خواهد شد.

کیم یو جونگ همچنین از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به دلیل هشدار وی مبنی بر اینکه تهاجم هسته ای کره شمالی به پایان رژیم کیم منجر خواهد شد انتقاد کرد وی را شخصی با بیش اشتباه محاسباتی زیاد و رفتارغیرمسئولانه توصیف کرد. او افزود که کره شمالی سخنان بایدن را اظهاراتی بیهوده می خواند و در ادامه گفت: «وقتی در نظر می‌گیریم که این صحبت ها شخصاً توسط رئیس‌جمهور ایالات متحده، دشمن‌ترین دشمن ما استفاده شده، آن هم این لفاظی تهدیدآمیز، پس او باید برای طوفان بزرگ بعد از آن آماده باشد.

کیم یو جونگ مشخص نکرد که کره شمالی قصد دارد چه اقداماتی در پی صحبت های بایدن انجام دهد.
یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی و بایدن این هفته بیانیه صادر کردند که چتر هسته ای ایالات متحده را بر سر کره جنوبی که به طور فزاینده ای نسبت به تجاوزات پیونگ یانگ نگران است، تقویت کرد. یک مقام واشنگتن این هفته به خبرگزاری فرانسه گفت که این اعلامیه شامل "استقرار دارایی های استراتژیک" آمریکا است

 

 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط