یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 02:09

کد خبر 38929

شنبه 09 اردیبهشت 1402 - 15:30:00


قیمت خودرو شنبه ۹ اردیبهشت – کارشناسان افزایش قیمت را پیش‌بینی می‌کنند!


بازار/قیمت خودرو امروز نیز نوساناتی را تجربه کرد. در ادامه به آخرین تغییرات قیمت خودروها در روز شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ اشاره خواهیم کرد.

بر اساس آخرین معاملات حقیقی روز بازار و لیست قیمت روز خودرو در سایت همراه مکانیک، امروز خودرو‌های داخلی و چینی در بیشتر مدل‌ها با نوسانات قیمتی همراه بوده‌اند. در ادامه جدول قیمت روز پرطرفدارترین خودروهای داخلی و چینی را مشاهده می‌کنید.

برای دیدن لیست کامل قی

مت روز خودرو، می‌توانید از ابزار استفاده کنید.

طبق گزارش همراه مکانیک، در سبد محصولات ایران خودرو، رانا پلاس سقف شیشه‌ای مدل ۱۴۰۲ با کاهش نسبی قیمت همراه شده است و امروز به قیمت 690 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

دنا پلاس توربو اتوماتیک که مدل ۱۴۰۲ آن به تازگی وارد بازار شده است، امروز با نرخ 1 میلیارد و 25   میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ که یکی از پرطرفدارترین هاچ‌بک‌های بازار خودروهای داخلی است، امروز نرخ 600 میلیون تومان را برای خود ثبت کرد.

در بحث قیمت روز خودروهای سایپا، باید به ساینا S مدل ۱۴۰۲ اشاره کنیم، این خودرو که قرار است بزودی در نسخه‌های اتوماتیک و گازسوز تولید شود، امروز برچسب قیمتی 415 میلیون تومانی را نشان می‌دهد.

پراید ۱۱۱ سایپا که چند سالی از توقف تولید آن می‌گذرد، امروز در مدل‌های صفر کیلومتر تولیدی ۱۳۹۹، با قیمت 380 میلیون تومان در بازار دست به دست می‌شود.

شاهین دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم امروز از نوسانات قیمتی در امان نمانده و برای خرید آن نیاز به 680 میلیون تومان وجه نقد است.

برای مشاهده لیست کامل قیمت خودرو داخلی می‌توانید وارد صفحه شوید و آخرین قیمت صفر خودروهای داخلی برای تمام مدل‌ها را مشاهده کنید.

در ادامه جدول قیمت روز خودروهای چینی را مشاهده می‌کنید:

در بازار خودروهای چینی، دیگنیتی پرایم مدل ۱۴۰۱ بهمن خودرو که در روزهای گذشته افزایش نجومی قیمت را تجربه کرده بود، امروز به قیمت ۲ میلیارد و 710 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

جک T8 دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ به قیمت ۲ میلیارد و 200 میلیون تومان معامله می‌شود. ام‌ وی ام X22 پرو مدل ۱۴۰۲ هم با قیمت ۱ میلیارد و 340 میلیون تومان در بازار خودرو خرید و فروش می‌شود.

بهمن رسپکت مدل ۱۴۰۱ در بازار امروز ۱ میلیارد و 620 میلیون تومان قیمت خورده است. چری آریزو ۵ توربو اتومات مدل ۱۴۰۱ هم به قیمت ۱ میلیارد و 400 میلیون تومان در بازار موجود است. 

پیش‌بینی بازار خودرو
فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو در رابطه با قیمت خودرو می‌گوید: «قیمت‌ها در روزهای گذشته روند نزولی به خود گرفتند. اما در این میان، فروشنده در بازار زیاد و خریدار به ندرت در بازار پیدا می‌شود و سطح معاملات کاهش یافته است.»

او افزود: «علت رکود بازار آزاد را می‌توان سامانه یکپارچه معرفی کرد. چراکه در آخرین طرح فروش نزدیک به یک میلیون نفر ثبت‌نام کردند و مردم سرمایه خود را به آن سمت روانه کردند. اما عرضه ۵۰ هزار دستگاهی در بهترین حالت یک ماه بتواند قیمت‌ها را کاهش دهد و مجدداً بازار به روند گذشته خود بازمی‌گردد.»

در همین زمینه، امیر حسین کاکایی، کارشناس خودرو می‌گوید: «خودروسازان در سال جاری، به میزان ۲۰۰ هزار دستگاه بیشتر از ظرفیت تولیدشان پیش فروش کرده‌اند و در صورتی که امسال تنشی در بازار خودرو ایجاد شود، هیچ خودرو اضافه‌ای وجود ندارد تا خودروساز برای کنترل بازار، آن را به فروش بگذارد.»

منبع قیمت خودرو: همراه مکانیک


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط