پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 16:54

کد خبر 390203

شنبه 05 اسفند 1402 - 22:45:00


خاطرات سیاسی/ ایران می‌تواند من را در خاک آمریکا ترور کند آنها به دنبال انتقام سلیمانی هستند


آخرین خبر/ «مایک پمپئو» وزیر خارجه‌ی سابق آمریکا و مدیر سابق سی‌آی‌ای (هر دو در دولت دونالد ترامپ) یکی از ایران‌ستیزترین سیاستمداران آمریکاست.
 پمپئو پس از خروج از دولت آمریکا با تک ‌دوره‌ای شدن ریاست‌جمهوری ترامپ، اقدام به انتشار کتابی تحت عنوان «هرگز کوتاه نیا: جنگیدن برای آمریکایی که عاشقش هستم» کرد که به تجربیاتش در دوران خدمت در دولت آمریکا پرداخته است...

1402/12/03 - 22:40

قسمت آخر/ ایران می‌تواند من را در خاک آمریکا ترور کند آنها هنوز به دنبال انتقام سلیمانی هستند
 
ما می‌دانیم که ایران توانایی‌های لازم برای عملیات در خاک آمریکا را دارد؛ بنابراین با وجود گذشت یک سال و نیم از پایان حضور من در دولت، هنوز هم تیم حفاظت من همراهم است. 
هر وقت می‌خواهم به فروشگاه سر کوچه بروم، تیم امنیت دیپلماتیک سایه‌به‌سایه‌ام هست تا ارزیابی کنم ببینم کدام بادمجان از بقیه رسیده‌تر به نظر می‌رسد. 
هر وقت «سوزان» [همسرم] می‌خواهد موهایش را کوتاه کند، باید امیدوار باشیم عوامل خفته‌ی حزب‌الله در حال پائیدن آرایشگاه نیستند.
 وقتی پسرم می‌خواست ازدواج کند، مأمورهای امنیتی باید پیش‌پیش یک تیم به کلیسا می‌فرستادند.
هر روز، همه‌ی کارهایی که من و خانواده‌ام انجام می‌دهیم، ازقبل برنامه‌ریزی و با افرادی که کت‌وشلوار پوشیده‌اند و عینک دودی زده‌اند، هماهنگ می‌شود (و ما عمیقاً از این آمریکایی‌های بزرگ که از ما محافظت می‌کنند، سپاسگزاریم). 
حداقل در یک مورد، روز پسرم به دلیل نگرانی‌های امنیتی، کاملاً مختل شده است. احتمالاً دیگر هرگز با ماشین شخصی خودم رانندگی نخواهم کرد، یا آن میزان حریم خصوصی‌ای که قبلاً داشتم، نخواهم داشت.

 ما آمریکا را در اولویت قرار دادیم [اشاره به شعار «اول، آمریکا»ی دولت ترامپ] و من زخم‌هایی دارم که این را اثبات می‌کند: سه کشور من را تحریم کرده‌اند: روسیه، چین، و ایران؛ و این کشور آخری هنوز دارد تلاش می‌کند من را بکشد. من حتی نمی‌توانم بروم یک لیتر شیر بخرم، مگر این‌که تیم امنیتم من را به فروشگاه ببرد.
اتفاقات متعددی که تابستان گذشته تحت رهبری یا به دستور ایران رخ داده‌اند نقشه‌ی آن‌ها صرفاً یک توطئه‌ی دست‌وپاچلفتی پَت‌ومَتی هم نبود: قاتلانِ بالقوه خانه‌ها و دفاتر ما را رصد کرده بودند و بخش زیادی از نقشه‌یشان را هم پیش برده بودند. 
این خطر تنها یکی از تهدیداتی است که من و خانواده‌ام، از نوزده ماه قبل که دولت را ترک کردم، با آن‌ها مواجه بوده‌ایم. اگرچه در این‌جا باید جزئیات را حذف کنم، اما آمریکایی‌های دیگری نیز (شماری از مقامات سابق دولت ترامپ، برخی از رهبران ارشد نظامی آمریکا، و تعدادی از شهروندان عادی آمریکا) همچنان در فهرست قتل ایرانی‌ها قرار دارند.
سیاست دولت بایدن این است که بگذارد اول آمریکایی‌ها بمیرند؛ بعد واکنش نشان دهد. بدتر از آن، دلیل این‌که دولت بایدن عملاً هیچ کاری انجام نمی‌دهد این است که هوس بازگشت به توافق هسته‌ای ایران را در سر دارد.
البته پرداخت این خون‌بها به ایران برای من، هم یک موضوع سیاستی و هم عمیقاً شخصی است. من از کمک‌های امنیتی‌ای که وزیر بلینکن و تیم امنیت وزارت خارجه به من ارائه کرده‌اند و همچنان ارائه می‌کنند، سپاسگزارم. این تهدید مادام‌العمر، مستلزم هوشیاری مداوم من و خانواده‌ام و همه‌ی اطرافیانم است. 
 اتخاذ سیاستی که در آن، اول، دشمن یک مقام ارشد سابق آمریکایی را می‌کشد، و سپس شما اقدام می‌کنید، برای آمریکا زشت و خطرناک است. 
اتفاقاً به طرز شگفت‌انگیزی شبیه واکنش [دولت بایدن] در اوکراین پس از کشته شدن اوکراینی‌هاست. سیاست «اول مرگ، بعد واکنشِ» بایدن این خطر را تشدید می‌کند که آمریکا در خیابان‌های کشور خودمان ضربه‌ی بسیار بزرگی از سپاه بخورد. لیاقت آمریکا بیش از این است....
 امروز ایران به عنوان یک بازیگر ملت-دولت، آن‌قدر جسارت پیدا کرده است که برای کشتن آمریکایی‌ها در خاک آمریکا نقشه می‌کشد. صدور انقلاب اسلامی در سال ۲۰۲۲ به این شکل‌وشمایل درآمده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط