پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 14:47

کد خبر 390731

یک‌شنبه 06 اسفند 1402 - 12:00:00


در نیمه شعبان چه کتاب‌هایی به کودکان و نوجوانان هدیه دهیم؟


فارس/به مناسبت ولادت امام زمان (عج) کتاب‌هایی از انتشارات جمکران، سوره مهر، شهید کاظمی و یقظه معرفی می‌شود.

دیگر عشقی به تو ندارم!

کتاب «من برمی‌گردم» نوشته فاطمه دولتی از انتشارات جمکران است. این کتاب درباره زبیده خاتون، بانوی قصر و همسر هارون الرشید است. بعد از شهادت امام موسی کاظم (ع) به دست شوهرش عشق او نسبت به هارون تبدیل به نفرت شد. او بعد از مدتی شیعه شد و تصمیم گرفت هر چه زودتر عقیده‌اش را آشکار کند و از قصری که برایش چون زندان است بگریزد اما این انتخاب برای او مشکلات زیادی به همراه داشت. در قسمتی از داستان می‌خوانیم:یک هفته پیش، من مُردم. در اتاقی که دستم را برای اولین ‌بار گرفته بود، همان‌جا که در گوشم زمزمه کرده بود تو بانوی قلب منی، زیر سقفی که برای اولین بار پسرمان امین را دیده و از شوق به سجده افتاده بود.به تصویر خودم در آینه نگاه می‌کنم.زنی بلندقامت می‌بینم با صورتی به سفیدی برف‌های دست‌نخورده و چشم‌هایی که نه سرخ است و نه تر. یک هفته برای گریه کردن وقت داشتم، برای کنار آمدن با خودم. این یک هفته مانند هزار سال گذشت؛ تلخ و کش‌دار. حالا که دل از همه‌چیز بریده‌ام و قصد رفتن دارم، امید می‌خواهم؛ کمی نور، چیزی شبیه خورشید که یخبندان قلبم را آب کند تا فرصت جوانه زدن پیدا کنم، سبز شدن.

بشو تا عاشق شوی...

کتاب «غایب» نوشته حسن بیانلو از انتشارات سوره مهر است. در این کتاب نویسنده سعی کرده است با استناد به منابع معتبر، زندگی امام مهدی (عج) را در قالب یک داستان جذاب برای کودکان و نوجوانان بنویسد.در قسمتی از داستان می‌خوانیم:ابراهیم و اسرافیل، 2 منقبت خوان اهل بیت(ع) توسط مأموران سلطان غیاث‌الدین بازداشت و قرار است کیفر شوند. آن‌ها از سلطان می‌خواهند که در 5 پرده روایت آن‌ها را گوش کند و اگر قانع نشد هرچه خواست امر کند.وزیر به شدت مخالف است اما سلطان تصمیم می‌گیرد روایت آن 2 نفر را بشنود. ابراهیم و اسرافیل طومار می‌گشایند و روایت غیبت امام عصر(عج) را بیان می‌کنند. سلطان روز به روز بیشتر شیفته روایت آن‌ها می‌شود تا اینکه در مجلس آخر حق را به آن‌ها می‌دهد. خودش از منتظران می‌شود و با اینکه جنگ در پیش دارد ابراهیم و اسرافیل را به مأموریتی مهم می‌فرستد.

از فرانسه تا تجریش در یک کتاب

کتاب «شبیه» نوشته فائضه غفارحدادی از انتشارات شهید کاظمی است. داستان این کتاب درباره زندگی یک زوج دانشجوی ایرانی است که در شهر «نیس» فرانسه زندگی می‌کنند و دوست دارند فرزند زمانه خودشان باشند، اما به ناگاه اتفاقی مهیب رخ می‌دهد که نظر همه مردم شهر نسبت به آن‌ها تغییر می‌کند. با این کتاب از فرانسه به عربستان و تجریش می‌روید و سر از آینده و عصر پس از ظهور در می‌آورید.در قسمتی از داستان می‌خوانیم:احساس کرد چقدر سخت است مردم بی آنکه پیامبر را دیده باشند و بین خودشان و در زمانه خودشان با او زندگی کرده باشند، بخواهند شبیه او شوند. این چه تکلیف طاقت فرسایی بود که هر کس باید یک نسخه کوچک ولی واقعی از پیامبرش باشد؟ کاش جایی بود که «چگونه نسخه درستی از پیامبر باشیم؟» آموزش می‌داد. 2 واحد تشخیص اقتضائات زمانه و درک اولویت‌ها هم رویش…

پیدایت می‌کنم، متظرم بمان!

کتاب «ادموند» نوشته آمنه پازکی از انتشارات یقظه است. این کتاب درباره ادموند پارکر، جوانی مسیحی از خانواده بسیار معروف و سرشناس انگلیسی است. ادموند رؤیاهای وحشتناکی گاه گاه به سراغش می‌آید که معنی آن‌ها را نمی‌فهمد، گاهی اوقات احساس می‌کند عیسی مسیح (ع) در آن خواب‌ها برای نجاتش می‌آید و تصمیم می‌گیرد به جستجوی حقیقت برود. در مسیر دختر جوان مسلمانی سر راهش قرار می‌گیرد که برای او نشانه‌ای می‌شود از جانب خداوند، پس تصمیم به ازدواج با ملیکا و مشرّف شدن به دین اسلام می‌گیرد که همین مسئله سرآغاز بزرگ‌ترین دردسر زندگی‌اش می‌شود.در قسمتی از داستان می‌خوانیم:ادموند که گویی از دنیای دیگری به ناگاه وارد این دنیا شده است، با دستپاچگی دستش را به ‌طرف جاناتان دراز کرد و گفت: من رو عفو کنید آقای کوین، این لحظه‌های پایانی اضطراب زیادی دارم. با این‌حال از شما به خاطر همه ‌چیز ممنونم و امیدوارم روزی من هم بتونم براتون کار مفیدی انجام بدم. البته نه به این معنی که شما توی دردسر افتاده باشید!


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط