جمعه 30 شهریور 1403 - 22:09

کد خبر 39917

یک‌شنبه 10 اردیبهشت 1402 - 12:13:59


بهترین مارک کولر گازی در سال 1402


بازار/ با شروع فصل گرما مهمترین وسیله مورد نیاز خانه و محل کار یک سیستم خنک کننده است که کولرهای گازی از پرطرفدارترین سیستم ها هستند. در این مطلب به بررسی بهترین برندهای کولرگازی می پردازیم.
همواره با شروع فصل گرما مهمترین وسیله مورد نیاز خانه و محل کار یک سیستم خنک کننده است که آسایش و راحتی را برای ما به ارمغان آورد. با وجود انواع کولرهای آبی، گازی و پنکه ها این مشکل به آسانی قابل حل می باشد. با توجه به هوای بسیار خنک، استفاده راحت و کم صدا بودن و همچنین زیبایی ظاهری کولرهای گازی این نوع سیستم خنک کننده در میان استفاده کنندگان، طرفدار بیشتری دارد. اما این نکته را باید در نظر داشت که این کولرها قیمت بیشتری را نسبت به مدل های دیگر نیز دارند. یک تفاوت بسیار اساسی که بین کولرهای آبی و گازی وجود دارد این است که کولر آبی برپایه ی تبخیر آب بوده و درنتیجه هوا را مرطوب و خنک می کند اما کولر گازی با استفاده از گاز داخلی هوا را خشک و خنک می کند و بر این اساس می توان گفت که کولرگازی برای مناطقی که هوای آنجا رطوبت و بخار دارد بسیار کاربردی است مانند شهرهای شمالی و جنوبی که به دریا نزدیک تر هستند.

کولر گازی یک دستگاه برای تهویه هوا است و دارای کارایی راحت اما تکنولوژی پیچیده است، این وسیله گرما را ازداخل اتاق گرفته و در خارج از آن دفع می نماید و یا در برخی کولرگازی قابلیت برعکس هم وجود دارد و امکان گرماسازی هم دارند. هردستگاه دارای چهار قسمت اساسی شامل {کمپرسور ، کندانسور ، اواپراتور و شیر انبساط است} ، در داخل کولرگازی از نوعی گازهای مخصوص به نام های R410 ، R22 ، R134 ،R404 وجود دارد که پرفروش ترین آن R410  و R22  است که گاز طبیعی هستند.

توجه داشته باشید که قبل از انتخاب بهترین برند کولر گازی‌ باید مدل کولر و ظرفیتی که برای متراژ مکان شما لازم است را مشخص کنید. برای انتخاب کولر گازی مناسب باید به توان خنک کنندگی، نوع کولر گازی، ظرفیت، نوع کمپرسور و زیبایی آن توجه کرد. کمپرسور اصلی ترین جزء کولرگازی است که وظیفه گردش گاز در سیکل کولرگازی را بر عهده دارد. در کولرهای گازی از دو نوع گاز R22 و R410 استفاده می شود. کمپرسور گاز را فشرده می کند و با متراکم شدن ان دمایش پایین می اید و به مایع تبدیل می شود و ان را به کندانسور می فرستد و در نهایت این گاز فشرده شده موجب تولید سرما در کولرگازی می شود. کمپرسور ها با توجه به ظرفیت و اقلیم و نوع دستگاه، دارای انواع مختلفی هستند که در کولر گازی به طور معمول عبارتند از : کمپرسور پیستونی ((Reciprocating، کمپرسور روتاری (Rotary، کمپرسور اسکرول (Scroll).


برای انتخاب ظرفیت مناسب محیط مورد نظر خود می توانید از جدول زیر استفاده کنید:

انواع کولر گازی های موجود در بازار به صورت زیر دسته بندی می شوند. این دستگاه با 7 نوع عرضه شده است که عبارت اند از :

1- کولر گازی یک تکه ایی یا پنجره ایی سرد و گرم

2- کولرگازی دو تکه ایی یا اسپلیت سرد و گرم

3- کولرگازی  پرتابل یا قابل حمل

4- کولرگازی ایستاده سرد و گرم

5- کولرگازی سقفی  سرد و گرم

6- کولرگازی داکتی با کانال سرد و گرم

7- چند شعبه ایی یا مولتی وی

کولرهای گازی موجود در بازار در مدل های متفاوت دیده می‎شوند که یکی از آنها اسپلیت است. کولرهای گازی اسپیلت یا دو تکه جدیدترین نسل سیستم های تهویه مطبوع محسوب می ‎شوند. که کولرهای اسپلیت هم مدل های مختلفی دارد (اسپلیت دیواری ، داکت اسپلیت، اسپلیت ایستاده، اسپلیت سقفی و اسپلیت کاستی) که مشخصه بارز همه آنها ساختار دو تکه است. این کولرها یک یا بیشتر از دو قسمت دارند و به هنگام نصب یک یا چند قسمت در درون ساختمان و یک قسمت بیرون از ساختمان قرار می گیرد. کولرهای گازی اسپلیت در دو مدل هستند، یک مدل تنها هوا را سرد می کند اما مدل دیگر سرمایشی و گرمایشی است و از آن می توان در زمستان هم برای گرم کردن خانه استفاده کرد.

در عرصه رقابت شرکت ها سعی می کنند هر ساله تکنولوژی های جدیدی را به مشتریان ارائه دهند. کولرگازی ها هم از این قاعده مستثنی نیستند و هر ساله مدل های جدید نسبت به مدل های قدیمی پپیشرفت هایی دارند. این کولرهای گازی با استفاده از تکنولوژی جدید به مطبوع شدن هوا کمک می کنند. اما سوال این است که کدام برند کولر گازی عملکرد بهتری دارد. ما در این مطلب سعی داریم بهترین برندهای کولر گازی موجود در بازار را معرفی کنیم.

کولر گازی ال جی

 

برند ال جی یکی از آن شرکت هایی است که در زمینه تهویه هوا پیشرفت بسیار خوبی داشته و توانسته نام خود را در بین سازنده بهترین کولرگازی قرار دهد . این سری از محصولات ال جی به دلیل داشتن کیفیت ساخت عالی و با دوام در بین مردم از اهمیت بسیار بالایی دارد و به دلیل تنوع در مدل های کولرگازی ال جی طرفداران زیادی را جذب کرده است. معمولا قیمت کولرگازی ال جی کمی بالا است اما باید در این حال به کیفیت محصول توجه کرد و هزینه را در اولویت های بعدی قرار داد.

تکنولوژی و کارایی کولر گازی ال جی: این محصول دارای فناوری های جدید و به روزی است مانند: فناوری DualInverter که موجب صرفه جویی در مصرف برق و کارایی بهتر کولر می شود، قابلیت تصفیه هوای خروجی تا هوای بسیار با کیفیتی را ارئه دهد، قابلیت تمیزکردن داخلی، قابلیت پشتیبانی از برنامه هوشمند Thin Q و قابلیت تایمر.

این محصول دارای مزیت های زیادی است که می توان به موارد زیر اشاره کرد :

1- طراحی بدنه بسیار با کیفیت

2- طراحی ظاهری زیبا و شیک

3- موتور قدرتمند و کم مصرف

4- دارای صفحه نمایش روی پنل

5- دارای صفحه نمایش روی ریموت کنترل 

جهت آشنایی با مدل های می توانید به سایت فروشگاه سلام بابا مراجعه کرده و همه ویژگی های آن ها را مشاهده و بررسی کنید.

کولر گازی جنرال

برند جنرال یکی از آن نام هایی است که در زمینه ساخت کولر گازی با کیفیت، فعالیت به سزایی دارد به طوری که در چند سال گذشته نام خود را دربین بهترین کولرگازی قرار داده است و توانسته درصد زیادی از بازار را به خود اختصاص دهد. کولرگازی جنرال دارای امکانات و طراحی فوق العاده ایی است و همین باعث افزایش میزان رضایتمندی مشتریان را بالا ببرد و برند جنرال جزء پرفروش ترین کولرگازی شود. احساس خرید یک کولرگازی قیمت مناسب و عالی هدیه ایی است که این شرکت به کاربران و مشتریان خود می دهد.

تکنولوژی و کارایی های کولرگازی جنرال؛ در این سری از محصولات جنرال فناوری های خوبی تعبیه شده است از جمله: قابلیت پنل شستشو، موتور اینورتر، مقاومت در برابر رطوبت، قابلیت تنظیم جریان هوا، قابلیت شروع به کار مجدد و ...

از مزیت های زیادی که این برند دارد می توان به مواردی در زیر اشاره کرد:
1- ساخت بدنه باکیفیت
2- طراحی ظاهری زیبا
3- قطعات داخلی با کیفیت
4- موتور کم مصرف
5- خرید کولرگازی جنرال با قیمت عالی
6- بسیار بادوام
و خیلی موارد دیگر که می توان به آن اشاره کرد.

جهت آشنایی با مدل های می توانید به سایت فروشگاه سلام بابا مراجعه کرده و همه ویژگی های آن ها را مشاهده و بررسی کنید.

کولرگازی سامسونگ


ما همیشه این برند را در تولید محصولات با کیفیت اما قیمت مناسب می شناسیم و این خصلت در کولرگازی سامسونگ هم صدق می کند ، این شرکت با تولید محصولات تهویه هوای خود توانسته است رضایت طرفدارن خود را جلب نماید و با مدل های متنوع و امکانات متفاوتی را که در محصولات خود تعبیه کرده طرفداران جدیدی را جذب و تعداد آن هارا بیشتر کرده است. قیمت کولرگازی سامسونگ مناسب است و همین دلیل با عث شده است این برند جزء بهترین کولر گازی و همچنین پرفروش ترین کولر گازی شود.

از فناوری های بکاربرده شده در این محصول می توان به موارد زیر اشاره نمود: قابلیت اتصال وای فای، قابلیت فیلتر ضد باکتری، دارای فیلتر هوا، کنترل جهت جریان هوا به صورت چهارگانه، قابلیت خنک کنندگی سریع و خیلی موارد دیگر که می توان نام برد.

از مزیت های این محصول می توان موارد زیر را نام برد:
1- کیفیت ساخت قابل قبول
2- طراحی ظاهری زیبا
3- مدل ها با امکانات متنوع
4- قیمت مناسب و عالی
5- موتور کم مصرف
6- کیفیت بالا در قطعات به کاربرده 

جهت آشنایی با مدل های می توانید به سایت فروشگاه سلام بابا مراجعه کرده و همه ویژگی های آن ها را مشاهده و بررسی کنید.

جمع بندی
بر اساس مطالب ذکر شده جهت انتخاب بهترین برند کولرگازی باید با توجه به شرایط محیط و میزان بودجه ای که در نظر داریم از میان برندهای پرفروش ال جی، جنرال و سامسونگ، کولرگازی خود را انتخاب کنیم. شما می توانید برای راهنمایی بیشتر با همکاران ما در فروشگاه سلام بابا تماس بگیرید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط