جمعه 30 شهریور 1403 - 14:24

کد خبر 4016

یک‌شنبه 06 فروردین 1402 - 09:50:00


غلظت آلاینده و غبار در استان سمنان افزایش می‌یابد


تسنیم/ مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به فعالیت یک سامانه بارشی در این استان گفت: احتمال افزایش غلظت آلاینده و غبار در استان سمنان وجود دارد.

ایرج مصطفوی، مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه بر اساس نظر کارشناسان هواشناسی جوی پایدار برای این استان پیش‌بینی می‌شود اظهار کرد: این وضعیت سبب افزایش غلظت غبار و آلاینده های جوی در نواحی صنعتی، غربی و مرکزی می‌شود.
وی با بیان اینکه تا اواخر وقت روز سه‌شنبه هشتم فروردین ماه یک سامانه بارشی در آسمان استان سمنان فعال است گفت: فعالیت این سامانه سبب بارش‌های پراکنده و خفیف باران در برخی نقاط می شود.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه رکبار و بارش باران برای برخی نقاط استان سمنان پیش‌بینی‌ می‌شود افزود: با فعالیت این سامانه بارشی دمای هوا بین 3 تا 5 درجه کاهش می‌یابد.
مصطفوی با بیان اینکه وزش باد شدید برای آسمان این استان پیش‌بینی می‌شود افزود: باید تمهیدات لازم برای خسارات ناشی از باد اندیشیده شود.
وی افزود: فعالیت سامانه بارشی در روز چهارشنبه محدود به نواحی شرقی و شمالی استان می‌شود و از استان خارج می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان اضافه کرد: با توجه به شرایط فصلی و رگباری بودن بارش‌ها آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و جاری شدن رواناب و خسارات ناشی از تگرگ و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود بنابراین توصیه می‌شود تمهیدات لازم اندیشیده شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط