شنبه 31 شهریور 1403 - 10:04

کد خبر 40914

دوشنبه 11 اردیبهشت 1402 - 09:40:01


ذخایر نفت خام و بنزین ایالات متحده بیش از حد انتظار کاهش یافته است


آخرین خبر/  متن پیش رو در رویترز منتشر شده و بازنشر آن در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست.

به تحلیل رویترز، قیمت نفت روز دوشنبه به دلیل نگرانی از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا کاهش یافت. معاملات آتی برنت برای تحویل در جولای با 61 سنت یا 0.8 درصد کاهش به 79.72 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 63 سنت کاهش، 0.8 درصد کاهش، به 76.15 دلار معامله شد.
هزینه های مصرف کننده‌ها در ایالات متحده در ماه مارس ثابت بود زیرا افزایش هزینه های خدمات با کاهش قیمت کالاها جبران شد، اما فشارهای تورمی می تواند باعث افزایش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو شود.

ANZ Research در یادداشتی گفت: "لحن تند فدرال رزرو می تواند بر قیمت انرژی و فلزات تاثیر بگذارد."

انتظار می رود فدرال رزرو این هفته نرخ بهره را 25 واحد دیگر افزایش دهد. بانک مرکزی ایالات متحده از مارس سال گذشته، نرخ بهره خود را 475 واحد از سطح نزدیک به صفر به محدوده فعلی 4.75٪ -5.00 افزایش داده است.
رشد اقتصادی ایالات متحده بیش از حد انتظار در سه ماهه اول کاهش یافت. در همین حال، داده‌های رسمی نشان داد که شاخص خرید تولیدکنندگان چین (PMI) از 51.9 در ماه مارس به 49.2 کاهش یافت و به زیر مرز 50 واحد سقوط کرد.

فعالیت کارخانه‌ها در ژاپن، سومین اقتصاد بزرگ جهان، در ماه آوریل برای ششمین ماه متوالی کاهش یافت.
در یادداشت ANZ آمده است: "سرمایه گذاران در میان سیگنال های اقتصادی متفاوت محتاط شده اند. قیمت نفت خام برنت  با مجموعه ای از داده های اقتصادی چشم اندازی نامشخص دارد شده."
در روز جمعه، پس از اینکه شرکت‌های انرژی درآمدهای خود را مثبت اعلام کردند، قیمت نفت بیش از 2 درصد افزایش یافت و داده‌های ایالات متحده نشان داد که تولید نفت خام در این کشور کاهش می‌یابد، آن هم در حالی که تقاضای سوخت در حال رشد است.

تولید نفت خام آمریکا در ماه فوریه به 12.5 میلیون بشکه در روز کاهش یافت که کمترین میزان از دسامبر است. طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی (EIA)، تقاضا برای سوخت به نزدیک به 20 میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از نوامبر است.

داده های EIA در هفته گذشته نشان داد که با افزایش تقاضا برای سوخت خودرو قبل از فصل اوج تقاضا برای مصرف یعنی تابستان، ذخایر نفت خام و بنزین ایالات متحده بیش از حد انتظار کاهش یافته است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط