دوشنبه 02 مهر 1403 - 08:56

کد خبر 40934

دوشنبه 11 اردیبهشت 1402 - 09:52:35


انتقاد مشاور زلنسکی از اظهارات آنگلا مرکل


باشگاه خبرنگاران/ یکی از مشاوران رئیس‌جمهور اوکراین اظهارات اخیر صدراعظم سابق آلمان در خصوص تلاش برای صلح بین مسکو و کی یف را بهانه‌جویی دانست.
 
«آنگلا مرکل» صدراعظم پیشین آلمان، به تازگی مدعی شد که با تمام توانی که در زمان در قدرت بودن خود داشته برای مقابله با درگیری اوکراین و روسیه تلاش کرده است. وی همچنین خواستار بررسی سناریویی شد که در آن امکان گفتگو بین روسیه و اوکراین مورد ارزیابی قرار بگیرد.

به گزارش آرتی، «میخائیل پودولیاک» مشاور ارشد زلنسکی، مرکل را به «بهانه‌جویی» برای شکست‌های سیاست خود متهم کرد و در پیامی توییتری نوشت: «مرکل صدراعظم سابق، که اروپا را کاملاً به انرژی روسیه وابسته کرده است، بهانه می‌آورد: من هر کاری که ممکن بود برای جلوگیری از شروع جنگ روسیه انجام دادم و به همین دلیل است که گاز ارزان از روسیه گرفتم. فوق العاده است. بالاخره جنگ شروع نشد، درست است؟»

پودلیاک ادامه داد: «آنچه مرکل ادعا می‌کند در نهایت منجر به ویران‌کردن سرزمین‌های اوکراین و گرفتن جان صد‌ها هزار اوکراینی بی‌گناه شده است. اگر نمی‌توانید اشتباهات گذشته را اصلاح کنید، از بهانه‌جویی و تشویق متجاوز خودداری کنید.»

مرکل در مصاحبه اخیر خود با یک نشریه آلمانی مدعی شد از تلاشی بین‌المللی (پروتکل مینسک) برای پایان دادن به درگیری در دونباس اوکراین - حمایت می‌کند. به نظر می‌رسد این اظهارات با افشاگری‌های مرکل در مصاحبه با همین روزنامه در دسامبر گذشته در تناقض باشد، او در آن زمان گفته بود: «پروتکل مینسک تلاشی برای دادن زمان به اوکراین برای کمک به قوی‌تر شدن بوده است، و این طرح موفق شد. برای همه ما واضح بود که مشکل حل نشده است، اما این به اوکراین زمان ارزشمندی داد.»


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط