جمعه 30 شهریور 1403 - 11:02

کد خبر 4108

یک‌شنبه 06 فروردین 1402 - 11:00:00


اسکان ۴۲۴ هزار مسافر نوروزی در مدارس فارس


ایسنا/ مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: طی هفته اول سفرهای نوروزی امسال بیش از ۴۲۴ نفر در مدارس و اماکن وابسته به آموزش و پرورش فارس اسکان داده شدند.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش و رئیس کمیته اسکان ستاد تسهیلات نوروزی فارس اظهار کرد: از ابتدای شروع فعالیت کمیته اسکان تاکنون بیش از ۴۲۴ هزار نفر در قالب ۱۲۱ هزار خانواده و در مجموع بیش از یک میلیون ۱۵۷ هزار نفر روز در مدارس و اماکن وابسته به آموزش و پرورش فارس اسکان داده شده‌اند.
عسکری با یادآوری اینکه در این ارتباط فارس رتبه اول کشور را کسب کرده است، به کاهش محسوس دمای هوا در هفته اول تعطیلات نوروزی اشاره و اضافه کرد: طی هفته گذشته هر شب ظرفیت اسکان مدارس شهر شیراز تکمیل شد به نحوی که علیرغم میل باطنی مجبور به اسکان مسافران با برپایی چادر در سالن‌های ورزشی، نمازخانه و راهروهای مدارس شدیم.
وی با بیان اینکه با تکمیل مدارس پیش‌بینی شده در هفته اول تعطیلات نوروزی، تجهیز مدارس جدید در دستور کار قرار گرفت، گفت: با افزایش مدارس محل اسکان تا این لحظه یک هزار و ۵۰۰ مدرسه وارد چرخه پذیرش و اسکان مهمانان نوروزی شده است.
عسکری ادامه داد: ۱۶ هزار کلاس درس به همراه ۴۶ مهمانسرا و خانه معلم با ظرفیت ۲ هزار نفر، ۱۲ خوابگاه دانشجویی و دانش آموزی با ظرفیت ۲ هزار و ۲۰۰ تخت، ۲۰ سالن ورزشی با ظرفیت ۷ هزار نفر برای اسکان مسافران تجهیز و آماده شده است.
رئیس کمیته اسکان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان فارس گفت: امکانات خوب و قیمت پایین خدمات اسکان منجر به استقبال زیاد مسافران شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط