دوشنبه 02 مهر 1403 - 10:59

کد خبر 41476

دوشنبه 11 اردیبهشت 1402 - 15:52:00


لیز تراس به خاطر برگزاری مهمانی در اقامتگاه دولتی باید هزینه بدهد


ایسنا/ بر اساس گزارش رسانه‌های انگلیسی، نخست وزیر سابق این کشور باید یک صورتحساب ۱۵۰۰۰ دلاری را به خاطر استفاده خصوصی از یک اقامتگاه دولتی در زمان خدمتش در دولت پرداخت کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، چند رسانه انگلیسی گزارش دادند، لیز تراس، نخست وزیر سابق انگلیس با پرداخت یک صورتحساب ۱۲۰۰۰ پوندی، (۱۵۰۰۰ دلاری) به خاطر فقدان حوله‌ها و دمپایی‌ها و همچنین مواد غذایی و نوشیدنی در اقامتگاه دولتی "چِوِنینگ هاوس"، اقامتگاهی که در اختیار وزرای امور خارجه انگلیس قرار می‌گیرد، موافقت کرده است.

بر اساس گزارش روزنامه گاردین، دفتر کابینه انگلیس فاکتوری را برای لیز تراس فرستاده و در آن ادعا کرده که او در زمان انتصابش به سمت وزیر امور خارجه و چند هفته قبل از آنکه رسما کارش را در نخست وزیری شروع کند، از اقامتگاه "چونینگ هاوس" برای برگزاری مهمانی‌های خصوصی استفاده کرده است. بر اساس گزارش رسانه‌های انگلیسی، سخنگوی لیز تراس در پاسخ به این ادعا گفت، این نخست وزیر سابق انگلیس "همیشه هزینه‌های مهمان‌های شخصی خودش را پرداخته است" و صورتحساب صادر شده برای او شامل نشست‌های رسمی است بنابراین باید در آن تجدید نظر شود.

روزنامه دیلی میل گزارش داد، لیز تراس موافقت کرده " هزینه همه اقلام مفقود شده از اقامتگاه چونینگ را پرداخت کند."

برخی رسانه‌ها با استناد به منابعی نوشتند، لیز تراس به همراه مشاوران و متحدانش در حزب محافظه‌کار، تجمعاتی انتخاباتی برگزار کرده که گاها منجر به برپایی مهمانی‌های شبانه در اقامتگاه  چونینگ هاوس می‌شدند. او در آن زمان به دلیل انتصاب در سمت وزیر امور خارجه انگلیس می‌توانست به این اقامتگاه دسترسی داشته باشد. طبق این گزارشها، کسانی که در این مهمانی‌ها شرکت می‌کردند می‌توانستند غذا و مشروب مصرف کرده و حوله‌ها و دمپایی‌ها را با خود ببرند.

اقامتگاه چونینگ هاوس در شهر کنت در شمال شرق انگلیس قرار دارد. این اقامتگاه از سال ۱۹۸۱ معمولا در اختیار وزرای امور خارجه دولت انگلیس قرار می‌گرفته است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط