شنبه 31 شهریور 1403 - 03:56

کد خبر 43371

چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 - 09:26:42


اوکراین در پی دمیدن در آتش درگیری با روسیه


آخرین خبر/ متن پیش رو در الجزیره منتشر شده و بازنشر آن در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست.

به تحلیل الجزیره، مقامات اوکراینی اعلام کرده اند که روسیه سه شنبه شب حمله پهپادی به کی‌یف انجام داد، اگرچه همه پهپادها سرنگون شدند. وزیر دفاع روسیه از شرکت دولتی خواسته است که تولید موشک‌های خود را دو برابر کند، زیرا احتمال حمله متقابل اوکراین وجود دارد و طبق گزارش‌ها، نیروهای مسکو و کی‌یف با محدودیت‌ مهمات مواجه هستند. اوکراین در این بین در پی شروع حمله و پیش‌روی است.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع، روز سه شنبه در نشستی با مقامات ارشد نظامی گفت که شرکت دولتی تولید موشک های تاکتیکی موعد قراردادهای خود را به موقع انجام داده است. شویگو افزود: در حال حاضر لازم است تولید تسلیحات با دقت بالا در کمترین زمان ممکن دو برابر شود.
تحلیلگران نظامی در تلاشند تا مشخص کنند که آیا روسیه در وضعیت کمبود مهمات با دقت بالا قرار دارد یا نه، زیرا پاسخ های موشکی آن علیه اوکراین کمتر و در مقیاس کوچکتر شده است.
مؤسسه مطالعات جنگ روز چهارشنبه گفت که اظهارات شویگو در مورد تولید موشک احتمالاً برای انحراف از ادعاها مبنی بر اینکه وزارت او قادر به نگهداری نیروهای روسی با مهمات کافی نیست، بود.
وزارت دفاع بریتانیا روز سه‌شنبه اعلام کرد که «مشکلات لجستیکی در درگیری با اوکراین باقی مانده است». این وزارتخانه گفت: "روسیه مهمات کافی برای دستیابی به موفقیت در درگیری را ندارد."  مقامات اوکراین اوایل روز چهارشنبه گفتند روسیه سومین دور حملات شبانه خود را در شش روز گذشته به کیف انجام داد، اما سامانه‌های پدافند هوایی تمام پهپادهای روسیه را بدون گزارشی از تلفات یا تخریب منهدم کردند.
اداره نظامی کی‌یف در برنامه پیام رسان تلگرام با ذکر جزئیات اولیه گفت: «همه اهداف دشمن در حریم هوایی اطراف پایتخت شناسایی و سرنگون شدند». الجزیره به نقل از مقامات دولت اوکراین مدعی شد که پهپادهای شاهد ساخت ایران در این حملات دخیل بودند، هرچند هنوز مشخص نیست که چه تعداد پهپاد سرنگون شده است.
فرماندار منطقه کراسنودار روسیه گفت: در ساعات اولیه روز چهارشنبه، آتش سوزی در یک انبار سوخت در نزدیکی پل کلیدی در منطقه کراسنودار در جنوب غربی روسیه گزارش شد.

وی گفت که آتش سوزی در روستای ولنا در منطقه اداری تمریوک رخ داد. این پل نزدیک به پل کریمه یا پل تنگه کرچ قرار دارد که سرزمین اصلی روسیه را به شبه جزیره کریمه اوکراین که مسکو در سال 2014 ضمیمه آن شد، متصل می کند.
مقامات روسی می گویند که گروه های خرابکار طرفدار اوکراین از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه 2022، حملات متعددی را در آنجا انجام داده اند.
اوکراین هرگز علناً مسئولیت حملات در روسیه و مناطق تحت کنترل روسیه مانند کریمه را بر عهده نمی گیرد. ارتش کی‌یف گفته است که تضعیف لجستیک روسیه بخشی از آماده سازی برای حمله متقابل مورد انتظار آن است.
نیروهای اوکراینی می گویند که آماده حمله متقابل و انباشت مهمات برای حفظ آن در طول خطوط هستند.
الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین روز دوشنبه گفت که "موضوعات کلیدی" برای موفقیت در جنگ شامل "در دسترس بودن سلاح، افراد آماده، آموزش دیده و همچنین ارائه تمام امکانات لازم برای این حمله شامل مهمات، سوخت کافی، حفاظت از نیروها و غیره است.

رزنیکوف در اظهارنظرهای تلویزیونی درباره حمله پیش رو گفت: «از امروز، ما در حال ورود به بازی خانگی هستیم، زمانی که می‌توانیم بگوییم: «بله، همه چیز برای جنگ آماده است».


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط