جمعه 30 شهریور 1403 - 16:57

کد خبر 43746

چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 - 13:16:00


هنر نویسندگی با «جهان نوشتن» سروش صحت؛ آژانس تبلیغاتی ماتو با همکاری انتشارات متخصصان برگزار می‌کند


بازار/آژانس دیجیتال مارکتینگ ماتو همواره بانی رویدادهای جذاب و اثربخشی با چاشنی خلاقیت و تجربه بوده و هست. جستجوگری، ویژگی اصلی متخصصان ماتو است و گویی اینبار هم سراغ ماجراجویی تازه‌ای رفته‌اند و آن، کاوش در "جهان نوشتن" است. کارگاهی برای علاقه‌مندان به نویسندگی که با حضور سروش صحت نویسنده، فیلنامه‌نویس و بازیگر ایرانی در 17 و 18 اردیبهشت 1402 با میزبانی  و ، ناشر برگزیده سال برگزار خواهدشد.
به همین منظور با  آقای انتظاری، مسئول برگزاری این رویداد آموزشی به گفتگو نشسته‌ایم تا از جزئیات آن آگاه شویم. 

-  ایده اصلی این رویداد چگونه شکل گرفت و چگونه پرداخت شد؟  
دلیل اصلی برگزاری کارگاه "جهان نوشتن" از آنجایی آمد که علاقه مندان به رشته های هنری مثل بازیگری و نویسندگی در مشهد مجالی برای گفتگوی مستقیم با افراد سرشناس و مطرح سینمای ایران ندارند. مجموعه ی ماتو از همین فرصت و ظرفیتِ علاقه مندان به این حرفه ها استفاده کرد و تصمیم گرفتیم پا پیش بگذاریم و دوره های آموزش هنری را برگزاری کنیم. 
و دوره "جهان نوشتن" که درشهرهای مختلف توسط آقای سروش صحت برگزار می شود یکی از بهترین انتخاب ها بود.


-  از آنجا که پیوندی ناگسستنی بین نوشتن و کتاب وجود دارد، چه انگیزه‌ای منجر به ورود آژانس شما به این حیطه شد؟  
در دنیای امروز یکی از مهم ترین مسائل برای انسان رشد و توسعه ی فردی است و هرکسی بایستی شناخت اجمالی از حوزه های مرتبط داشته باشد. ماتو درست است که یک آژانس تبلیغاتی است اما دغدغه فعالیت های فرهنگی همیشه در این مجموعه وجود داشته و به همین دلیل ما پا در راهی گذاشته ایم که شاید وظیفه مستقیم این مجموعه نباشد اما کمبود آن در شهری مثل مشهد آشکار به نظر میرسد.
"جهان نوشتن" به حوزه های مختلفی از جمله کپی رایتینگ، تبلیغات، تئاتر و سینما مربوط است و طبیعی است که این رویداد می تواند جامعه ی زیادی از علاقه مندان به این حوزه ها را با آژانس ماتو و فعالیت هایش آشنا کند و این باعث خرسندی ماست که بتوانیم در ادامه ی مسیر با افراد بیشتری هم افزایی داشته باشیم و مفید فایده باشد.

-  در سال‌های اخیر نام آقای صحت با فیلنامه‌ی پرمایه‌ی "جهان با من برقص" گره خورده است؛ و حالا کارگاه "جهان نوشتن"! چرا سروش صحت؟
آقای صحت جدا از موفقیت در سریال ها و فیلم هایشان با ساخت برنامه کتاب باز در صدا و سیما با بیش از 500 قسمت در تلوزیون ایران، اتفاق بزرگی را رقم زدند.
ایشان در چیزی که شاید مردم ما کمتر به آن توجه می کردند و آن هم فرهنگ کتابخوانی بود، به خوبی توانستند مفهوم یارمهربان را برای مردم ملموس کنند و با دقت نظر در انتخاب مهمانان این برنامه، باعث آشتی نسل جوان با مفاهیم روان شناسی و فرهنگی و توسعه فردی باشند و غذای روح خیلی از مردم شاید برای مدتی طولانی همین برنامه کتاب باز بود که نقش ایشان بسیار پررنگ بود. 
طبیعی است که از همچین شخصیتی انتظارات در آثارشان بالا می رود و آقای صحت به خوبی هم ثابت کردند با فیلمی چون جهان با من برقص و سایر سریال هایشان، چهره ای تاثیرگذار در هنر ایران هستند و چه بهتر از این که بتوانیم میزبان ایشان باشیم. 

-  این کارگاه برای چه کسانی است؟ و چطور باید در آن شرکت کرد؟
این کارگاه برای کسانی است که دغدغه ی نوشتن دارند، پیش نیاز چندانی نیاز ندارد و یک دوره ی دو روزه می تواند باعث ایجاد یک سری جرقه های فکری و نشان دادن آغاز یک مسیر طولانی باشد.
فکر میکنم کارگاه "جهان نوشتن" برای افرادی است که علاقه مند به نویسندگی در هر زمینه هستند. شاید نوشتن یک داستان کوتاه، یک داستان بلند، تبلیغ نویسی و ... 
برای ثبت نام هم می توانند با مراجعه به اینستاگرام ماتو درخواست خودشان را ثبت کنند. 


-  آیا برگزاری این نوع کارگاه‌های فرهنگی ادبی جزئی از یک برنامه بلندمدت است؟
حتما ما علاقه مند هستیم دوره های جذاب و بسیار مهم دیگری را در شهر مشهد برگزار کنیم. بسیار ممنون هستیم از انتشارات متخصصان که از فعالان حوزه هستند و مجموعه‌ی نیتک که در این راه سخت همراه ماتو هستند. امیدواریم که کارگاه های فرهنگی و هنری تبدیل به یک برنامه بلندمدت شود. طبعا برگزاری چنین کارگاه هایی یک حمایت همه جانبه ای را طلب می کند اما همواره راه های سخت را افراد دغدغه مند در کنار هم می توانند طی کنند.

 

ممنون از وقتی که برای این گفتگو در اختیار ما گذاشتید. برای تمامی عزیزان برگزارکننده کارگاه و شرکت‌گنندگان آرزوی موفقیت و سربلندی داریم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط