شنبه 31 شهریور 1403 - 01:15

کد خبر 44156

چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 - 19:44:00


سخن گفتن از فروش جزایر ایران خیانت به کشور است


هم میهن/متن پیش رو در هم میهن منتشر شده و انتشارش در آخرین خبر به معنای تایید آن نیست

آسیب نورچشمی‌ها به امنیت ملی، خیانت است
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، تحلیلگر سیاسی و نماینده مجلس دهم اما با انتقاد از سخنان پادام ایراد چنین سخنانی را برخلاف منافع ملی توصیف کرد و به هم‌میهن گفت:«به نظر من چنین سخنانی نشان‌دهنده بی‌کفایتی مدیران است. صندوق بازنشستگی تعریفی مشخص دارد. بخشی از حقوق هر کارگر و کارمندی در طول دوران فعالیتش کسر و در اختیار صندوق‌های بیمه قرار می‌گیرد که این صندوق‌ها نیز با مبالغ دریافتی دست به کار و فعالیت اقتصادی می‌زنند. تا وقتی فرد بازنشسته شد بتوانند حقوق بازنشستگی او را پرداخت کنند. این رسم در همه جهان وجود دارد و حق کارگر و کارفرما بر صندوق‌های بازنشستگی است.» او ادامه داد:«آنچه امروز رخ داده این است که برخی مدیران پول مردم را حیف و میل می‌کنند. به این معنی که یا پول‌ها را برای منافع شخصی خود استفاده می‌کنند یا اینکه این مبالغ را با سیاست‌های اشتباه خود هدر می‌دهند. براساس قانون هر مدیری که در هر مقطع زمانی سرمایه‌ای که در اختیارش قرار گرفته است را هدر داده است، مسئول است و باید پاسخگو باشد. امروز به جای اینکه موضوع فروش خوزستان و قشم و کیش که خلاف منافع ملی کشور است، مطرح شود این افراد باید پاسخگوی زمان مدیریت خود باشند. حتی مدیر امروزی که چنین سخنانی می‌گوید، مسئول است زیرا اگر خبر دارد که در حوزه مدیریت خود این میزان حیف و میل صورت گرفته، چرا چنین مسئولیتی را پذیرفته است.»

رئیس کمیسیون امنیت ملی در مجلس دهم خاطرنشان کرد:«افراد مسئولیت‌ها را می‌پذیرند از مزایای این مسئولیت بهره می‌گیرند و به‌عنوان مدیر برای خود و خانواده جایگاه VIP تعریف می‌کنند، اما به‌گونه‌ای صحبت می‌کنند که گویی با کشوری ورشکسته مواجه هستند. بنابراین هم مدیران گذشته‌ای که سرمایه‌های این صندوق‌ها را حیف و میل کرده‌اند و هم ‌مدیران امروزی که چنین سخنانی می‌گویند، هر دو مقصر هستند و باید پاسخگوی حیف و میل‌های صورت‌گرفته در حوزه‌های مدیریتی خود باشند.» او اضافه کرد:«دوران بازنشستگی باید دوران آرامش افراد باشد و دولت نمی‌تواند هیچ منتی بر سر بازنشستگان بگذارد، اما بسیاری از ریخت و پاش‌ها با همین سرمایه‌ها صورت گرفته است و حالا که باید حق بازنشستگان را بدهند شاهد هستیم که چنین استرسی را به بازنشستگان وارد می‌کنند. متاسفانه بیش از یک دهه گذشته مسئولان مربوطه در دولت و مجلس به‌جای اینکه مدیران حیف‌ومیل‌کننده را مورد بازخواست قرار دهند، از بودجه عمومی کشور برای رفع کسری این صندوق‌ها استفاده کرده‌اند، به این دلیل که افراد مسئول در این صندوق‌ها جزو نورچشمی‌های سیاسی و خانوادگی بوده‌اند و از محل ضعف مدیریتی آنها به این صندوق‌ها آسیب وارد شده است و هیچ‌کس هم پیگیر ضعف‌ها و فسادهای مدیریتی نشده است. به نظر من دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم باید به این موضوع وارد شده و مدیران این صندوق‌ها را از گذشته تا حال، مورد بازخواست قرار دهد. متاسفانه بسیاری از این مسئولان برای خود اموال و املاکی دست و پا کرده‌اند که باید از محل این اموال و املاک منابع هدررفته جبران شود؛ به جای اینکه از فروش خاک سخن بگویند.»

فلاحت‌پیشه درباره آسیب‌های ایراد چنین سخنانی گفت:«این سخنان خیانت به کشور است. افرادی که به‌راحتی از فروش مملکت می‌گویند، به‌حدی سست‌عنصر هستند که در شرایط خاص حاضرند به خاطر منافع و ضعف مدیریتی خود، کشور را حراج کنند. متاسفانه بزرگ‌ترین آسیب به کشور ما از ناحیه مدیران سست‌عنصری بوده است که چنین سخنانی می‌گویند. این سخنان خلاف امنیت ملی است که مدعی‌العموم باید ورود کند، زیرا این حرف‌ها به امنیت ملی کشور صدمه می‌زند و باید این افراد را سریعا مورد بازخواست قرار دهند. اما مشکل ما مربوط به نورچشمی‌هاست که وابسته به جناح‌های خاصی هستند که حتی مدعی‌العموم نیز به خود اجازه نمی‌دهند زیان‌هایی که این افراد به منافع ملی وارد می‌کنند را مورد پیگیری قرار دهند.»


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط