چهارشنبه 11 مهر 1403 - 20:04

کد خبر 444368

دوشنبه 27 فروردین 1403 - 08:21:47


ترفندهای دوست‌یابی در میان سالی


خراسان/ داشتن رفیق صمیمی در بزرگ سالی یک نیاز کمتر جدی گرفته‌شده اما پیدا کردن آن نسبت به کودکی و نوجوانی با چالش‌های بیشتری همراه است؛ این 10 روش را امتحان کنید
دوستان خوب ارزش زیادی دارند. رفیق‌های صمیمی و حمایتگر در روزهای شادی و سختی کنارتان هستند و این مسئله فواید روانی بسیاری دارد. آدم‌های زیادی وارد زندگی شما و از زندگی شما خارج می‌شوند، اما تنها دوستان واقعی ردپایی در قلب شما خواهند گذاشت. با این حال، ممکن است بسیاری از ما به این فکر وادار می‌شویم که چگونه در بزرگ سالی دوست پیدا کنیم؟ هرچند دوست یابی و ملاقات با افراد جدید در بزرگ سالی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، اما با این حال همه ما در مقطعی هوس ارتباط ‌اجتماعی داریم و به پیوندهای جدید و هیجان‌انگیز نیاز پیدا می کنیم. خب حالا چه کار کنیم؟ در ادامه 10 روش عالی برای پیدا کردن دوستان جدید در بزرگ سالی آورده شده است.
نویسنده : فرنگیس یاقوتی | ‌ مترجم منبع: parade.com
1 ابتکار عمل داشته باشید
اگر افرادی را در اطراف خود پیدا کردید، لازم نیست منتظر بمانید تا کسی با شما تماس بگیرد. اولین قدم را شما بردارید. حتی اگر درونگرا هستید، یک آغازگر مهربان باشید. شروع به صحبت کردن با یک نفر کنید که به نظرتان ویژگی‌های یک دوست خوب را دارد و چیزی درباره خودتان به اشتراک بگذارید. در خور ذکر است که شما یک بزرگ سال هستید و توقع می‌رود که همچون یک کودک یا نوجوان در انتخاب دوست، بی‌ملاحظه نبوده و معیار‌های دقیق و کارشناسی‌شده‌ای برای دوست‌یابی برگزیده باشید.
2 به یک گروه جدید بپیوندید
با عضو شدن در یک باشگاه یا یک گروه خاص ممکن است با افراد دیگری با ارزش‌ها و علایق مشابه ملاقات کنید. شما علاقه برای ارتباط دارید و برخی از این روابط ممکن است با گذشت زمان تبدیل به دوستی‌های طولانی مدت شود.
3 ویژگی‌های یک دوست خوب را داشته باشید 
در رفتار و برخوردهای خود با دیگران نشان دهید که دوستانه هستید. شما باید همان چیزی باشید که در طرف‌مقابل به دنبال آن هستید. چه ویژگی هایی در «یک دوست» برای شما مهم است؟ مطمئن شوید که آن‌ها را دارید.
4 شنونده خوبی باشید
اگر در ارتباط با دیگران خوب گوش کنید، دیگران احساس احترام می‌کنند، درک می‌کنند و با شما گرم می‌شوند. این مسئله علاوه بر این که یک راه مناسب برای دوست‌یابی در میان سالی است، به شما کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری درباره شخصیت طرف ‌مقابل و تشخیص درستی یا نادرستی این رابطه دوستانه پیدا کنید.
5 به تجربیات جدید بله بگویید
این دستورالعملی است که افراد موفق برای پیشرفت از آن استفاده می‌کنند و برای پیدا کردن دوستان جدید هم کاربرد دارد! به تجربه‌های جدید بله بگویید و چیزهای جدید را امتحان کنید. اگر هدف، گسترش دایره ارتباطات خود باشد، دوستی با دوستان دوستان‌تان هم بسیار عالی است، زیرا احتمالاً بسیاری از ویژگی‌های دوست مشترک شما را دارند.
6 اعتمادبه‌نفس خود را افزایش دهید
وقتی به خود اطمینان دارید و خودتان را دوست دارید، شانس‌تان برای یافتن دوست بیشتر می‌شود. دوست داشتن خود و قرار گرفتن در یک مکان روانی و عاطفی سالم قدم مهمی قبل از به دست آوردن رابطه جدید است. همچنین لبخندزدن در حالی که تماس چشمی با کسی برقرار می‌کنید، تاثیر مثبتی روی شخص دیگر ایجاد می‌کند. صحبت با لبخند گرم و تماس چشمی مداوم باعث می‌شود که طرف‌مقابل احساس راحتی کند و به گفت‌وگو و آشنایی بیشتر با شما علاقه‌مند شود.
7 با گروه‌های آنلاین ارتباط بگیرید
اگر به‌دلیل نداشتن وقت یا اضطراب و ... نمی‌خواهید به فعالیت‌های حضوری بپیوندید، پیشنهاد می‌شود گروهی را پیدا کنید که به صورت آنلاین با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند . به عنوان مثال، گروهی مرتبط با کتاب و کتاب خوانی به صورت آنلاین، گروه هایی در شبکه‌های اجتماعی و ... وجود دارد.
8 اطرافیان بالقوه را بالفعل کنید
ممکن است احساس ناخوشایندی داشته باشید یا شما را مضطرب کند، اما پرسیدن از یک همکار، همسایه یا ... که مایل است قهوه بخورد یا پیاده‌روی کند، راهی عالی برای شناختن اوست. ممکن است این پیشنهاد موفقیت‌آمیز باشد و به یک دوستی منجر شود یا ممکن است متوجه شوید که زیاد با او نقطه مشترک ندارید. هرچه بیشتر قرار ملاقات دوستی داشته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که افرادی را پیدا کنید که مناسب‌تر باشند.
9 تفاوت‌های فرهنگی را جدی بگیرید
از تفاوت‌های فرهنگی خود و طرف مقابل‌تان آگاه باشید. اگر تفاوت‌های فرهنگی به درستی درک نشود، می‌تواند مانعی برای دوستی ایجاد کند. در ضمن، وقتی با کسی برای رفتن به تفریح برنامه‌ریزی می‌کنید سر موقع حاضر شوید. 20 دقیقه قبل به او پیامک ندهید و نگویید که 20 دقیقه دیرتر می‌آیید یا بدتر از آن در آخرین لحظه قرارتان را لغو کنید. چیزهای کوچکی مانند به‌موقع بودن باعث ایجاد اعتماد در یک رابطه دوستانه می‌شود.
10 ویژگی‌های مثبت دیگران را تمجید کنید
اگر نکته مثبتی در افراد می‌بینید حتما آن را ذکر کنید. بنابراین، اگر شخص دیگری را با صفت‌های مثبت توصیف کنید، او نسبت به شما احساس خوبی پیدا کرده و شانس ایجاد یک رابطه دوستانه را پیدا خواهید کرد.
 


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط