چهارشنبه 11 مهر 1403 - 17:53

کد خبر 445700

سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 08:38:42


متاهلم و همکار خانمم عاشق من شده‌است


خراسان/ مردی هستم 39ساله. متاهل هستم. یکی از همکارهای همسرم که زیاد هم به خانه ما می‌آید، چند وقت پیش به من پیام داد که باید یکدیگر را بیرون ببینیم تا یک مسئله‌ای را به من بگوید. در آن دیدار گفت که به من علاقه‌مند شده است! شوکه شدم. من همسرم را دوست دارم ولی می‌ترسم این موضوع را به خانمم بگویم و دردسر بشود. اگر هم نگویم و بعدا لو برود، باز هم دردسر است. چه کنم؟
پاسخ مشاور
برادرگرامی، ضمن این که نگرانی به‌جای شما را درک می‌کنم و علی‎رغم این‎که راجع به واکنش خود به آن خانم توضیحی نداده‌اید، در ادامه چند نکته را با شما در میان می‌گذارم.
فکر پاسخ مثبت را از ذهن‌تان بیرون کنید
قبل از هر چیزی توجه داشته باشید که اگر فکر کنید شما می‌توانید به احساس آن خانم پاسخ مثبت بدهید و این موضوع را مدیریت کنید تا همسرتان متوجه نشود، باید خیلی صریح به شما بگویم که اشتباه می‌کنید؛ زیرا دیر یا زود همسرتان متوجه این مسئله خواهد شد چون احساس خانم‌ها در این زمینه بیشتر از آنچه تصور می‌کنید قوی است. مخصوصا این‎که همکار وی بوده و به خانه شما رفت‌و‌آمد دارد.
به فکر تغییر رویه در مراودات خانوادگی باشید
وقتی یکی از افرادی که در تعاملات خانوادگی شما حضور داشته به خودش چنین اجازه‌ای می دهد، این احتمال را تقویت می‌کند که شما در گذشته ممکن است با خوشرویی یا احساس راحتی زیاد، فضای ایجادشدن چنین شائبه‌ای را به‎وجود آورده باشید. بنابراین لازم است که برای پیشگیری از تکرار مجدد چنین سوءتفاهم‌هایی، کمی در گفتار و رفتار خود تجدید نظر کنید.
فعلا نیازی نیست به همسرتان بگویید
هما‌ن‌طور که گفتید بیان کردن این مسئله به همسرتان باعث رنجش ایشان و ایجاد حس ناامنی و بی‌اعتمادی خواهد شد. بنابراین خودتان خیلی قاطع و صریح پیشنهاد آن خانم را رد کنید و به وی بگویید که شما همسرتان را دوست دارید و او در رابطه با شما دچار سوء‌تفاهم شده است. اگر در این مسئله  قاطعیت لازم را داشته باشید و برخی از حدومرزها را هم در تعاملات اجتماعی‌تان رعایت کرده و رفت‌و‌آمد با آن خانم را هم به بهانه‌های مختلف محدود کنید، احتمالا این موضوع تکرار نخواهد شد. ولی اگر چنان‎چه از سمت آن خانم مجدد درخواست یا اصراری را مشاهده کردید، بهتر است ابتدا به وی هشدار بدهید که همسرتان را در جریان قرار خواهید داد و اگر باز هم تکرار شد، موضوع را با همسرتان درمیان بگذارید و با کمک همدیگر این مشکل را حل کنید.
نگران فهمیدن این موضوع از سوی همسرتان نباشید
در پیامک‌تان گفته‌اید که اگر بعدها همسرتان موضوع را بفمهد، دردسر می‌شود. باید خدمت‌تان عرض کنیم که این موضوع در صورتی باعث ناراحتی همسرتان خواهد شد که شما اقدام قاطع و درستی در خصوص این ابراز علاقه انجام نداده باشید ولی اگر به این موضوع واکنش خوبی داشته‌اید و موارد مطرح شده را به‎کار ببندید، نیازی به نگرانی نیست چون در این صورت نه تنها همسرتان ناراحت نخواهد شد بلکه اعتمادش به شما بیشتر هم خواهد شد.
نویسنده : دکتر حسین محرابی | ‌ روان‎شناس و مدرس دانشگاه


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط