یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 18:49

کد خبر 44994

پنج‌شنبه 14 اردیبهشت 1402 - 14:55:21


مسکو: تصمیم حمله به کرملین در واشنگتن اتخاذ شد


ایرنا/ سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه، حمله پهپادی ناموفق روز گذشته به کرملین را «اجرای تصمیم واشنگتن توسط کی‌یف» دانست و تلاش‌ها برای رد این موضوع را «مضحک» توصیف کرد.

به گزارش اسپوتنیک،‌ دیمیتری پسکوف با اشاره به تلاش آمریکا و اوکراین برای تکذیب مشارکت در حمله روز گذشته به کاخ کرملین گفت: تصمیم‌ها درباره این دست از حملات تروریستی در آمریکا اتخاد می‌شود و اوکراین آن‌ها را اجرا می‌کند.
وی افزود: ۲ لایه مسی گنبد کاخ کرملین بر اثر حمله [خنثی شده] پهپاد اوکراینی آسیب دیده است که تا فردا جایگزین خواهند شد.
بر اساس این گزارش، کرملین در بیانیه‌ای که روز گذشته و پس از این حادثه منتشر کرد این حادثه را «اقدام تروریستی برنامه ریزی شده و سوءقصد به جان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه» اعلام کرده بود.
پسکوف با بیان اینکه مسکو در خصوص این مساله تحقیقات کاملی را انجام می‌دهد، خاطر نشان کرد، پاسخ روسیه به این حمله «هم‌تراز و حساب شده» خواهد بود.
به گفته سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه اقدامات امنیتی تقویت خواهد شد اما این حمله تاثیری بر برنامه‌های پوتین نداشته و او امروز در کرملین به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، اوکراین روز گذشته هرگونه دخالت در این حادثه را رد کرد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در نخستین واکنش آمریکا به حمله پهپادی به کرملین و سوءقصد به جان پوتین افزود: اول، من گزارش‌ها را دیده‌ام، به هیچ وجه نمی توانم آنها را تأیید کنم.ما نمی دانیم چه اتفاقی رخ داده است.

در این میان دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه پس از حمله پهپادی به کرملین، خواستار حذف فیزیکی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین شد و گفت: این حمله تروریستی هیچ گزینه‌ای جز حذف فیزیکی زلنسکی و همراهان او برای مسکو باقی نگذاشته است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط