جمعه 30 شهریور 1403 - 23:00

کد خبر 45198

جمعه 15 اردیبهشت 1402 - 08:00:00


تغییر؛ معجزه زندگی ام بود


خراسان/ با انرژی و نشاط از خواب بیدار می‌شوم، کمی به امور منزل رسیدگی می‌کنم و به سرکارم می‌روم، کاری که با علاقه و انگیزه فراوان انجام می‌دهم، دوستانم را می‌بینم و ساعاتی از روز را با آن‌ها سپری می‌کنم، شب به باشگاه همسرم می‌روم که دیگر همه مشتری هایش رفته اند و کمی ورزش می‌کنم و با هم به خانه‌ای پر از مهر و عشق برمی‌گردیم. گاهی به سفرهای کاری و تفریحی می‌روم، به برنامه‌های شخصی و پیگیری اهدافم می‌پردازم، گاهی غرق در ملکوت حرم حضرت رضا(ع) روحم را جلا می‌دهم، به دست‌بوسی و خدمت پدر و مادرم می‌روم و دعای خیر و محبتشان را همراه خودم می‌بینم. به آینده‌ام امیدوارم و با امید و انگیزه فراوان برای آن تلاش می‌کنم.

اما... زندگی تلخ هم بود

بعضی اوقات فکر می‌کنم چنین زندگی را قبلا حتی در رؤیاهایم نمی‌دیدم و گاهی باورم نمی‌شود که این شرایط زندگی من است، دختری که به دلیل جنسیتش در کودکی و نوجوانی از طرف خانواده تحقیر و طرد می‌شد، رنج تبعیض را تحمل می‌کرد و در سن 19 سالگی به یک ازدواج تحمیلی با فردی که اصلا علاقه‌ای به او نداشت تن داد و از آرزوهایش دست کشید و چون نتوانست این ازدواج را تحمل کند 4 سال به تنهایی و با وجود مخالفت تمام خانواده و فامیل برای جدا شدن جنگید و بالاخره طلاق گرفت. بعد از آن با مردی ازدواج کرد که یک فرزند از ازدواج سابقش داشت و به زودی متوجه شد که اعتیاد دارد! سال‌های با ارزش جوانی‌اش در کشاکش و جدل با همسری که علاوه بر مشکلات اعتیاد، بیماری بدبینی هم داشت گذشت، دردسرها و دغدغه‌های حضور پسر همسرش را تحمل کرد و در این بین، سال‌ها افسردگی و بیماری را تجربه کرد.

زندگی چگونه شیرین می‌شود؟

واقعا زندگی الان من در برابر آن پیشینه به خواب و خیال و رؤیایی شیرین شبیه است. تمام این معجزات از تحولی در نوع تفکر و نگرشم به دنیا شروع شد از آن روزی که با بی‌حوصلگی در خودروی همسرم منتظر نشسته بودم و چشمم به یک کتاب‌فروشی افتاد، به طرف فروشگاه رفتم و در قفسه کتاب‌ها کتابی را انتخاب کردم و خریدم. وقتی کتاب را خواندم به جمله‌ای رسیدم که نوشته بود زندگی الان تو نتیجه طرز فکر گذشته توست پس اگر از آن راضی نیستی تفکرات خود را تغییر بده! به همین راحتی! و من پذیرفتم و شروع کردم به تغییر طرز فکر و نگرش خودم نسبت به زندگی و به شکل معجزه گونه‌ای شرایط زندگی‌ام یکی‌یکی تغییر کردند، معلم‌ها و انسان‌های بزرگی در مسیرم قرار گرفتند و من مشتاقانه پذیرای درس‌هایی شدم که زندگی در مسیرم قرار داد، مطالعه کردم و آموزش دیدم. من تغییر کردم، شوهرم تغییر کرد، رابطه‌‌ام با فرزندخوانده‌ام و در نهایت تمام شئونات زندگی‌ام به سمت مطلوب تغییر کرد و الان حس خوشبختی همراه همیشه زندگی‌ام شده است. سپاس از خدای مهربان برای این هدیه و نعمت.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط