جمعه 30 شهریور 1403 - 15:28

کد خبر 45744

جمعه 15 اردیبهشت 1402 - 15:00:00


بهبود راهبردهای ایمونوتراپی سرطان به کمک روده


سیناپرس/ ایمونوتراپی سرطان، درمان بسیاری از انواع سرطان را متحول کرده است. با این حال، به دلایل نامشخص، همه بیماران به طور یکسان به این درمان‌ های قدرتمند پاسخ نمی دهند.

تحقیقات جدید محققان دانشکده پزشکی هاروارد نشان داد: یکی از عوامل قوی در تعیین نتیجه درمان، میکروبیوتای روده فرد باشد. بیشترین جمعیت میکروارگانیسم ‌های بدن انسان در روده قرار دارند و در مجموع میکروبیوتای روده نامیده می ‌شوند.

باکتری هایی که به طور خاص در دستگاه گوارش زندگی می کنند بیشترین تأثیر را بر سلامتی دارند و ابعاد مختلف سلامتی از متابولیسم بدن گرفته تا سلامت روحی و سیستم ایمنی را تحت تاثیر قرار می دهند. این باکتری ها با سیستم ایمنی و مغز در ارتباط هستند و در هضم و جذب غذا نقش دارند.

محققان در این مطالعه، نشان داده اند: میکروب ‌های روده، پاسخ بدن به یک نوع رایج ایمونوتراپی به نام مهارکننده وارسی ایمنی را تقویت می کنند.

یافته های تحقیقاتی همچنین نشان داده اند: باکتری های خاص روده می تواند بر فعالیت دو مولکول ایمنی به نام PD-L2 و RGMb و همچنین بر تعاملات بین آنها تأثیر بگذارند.

محققان دریافتند: مسدود کردن فعالیت هر یک از این مولکول ‌ها یا فعل و انفعالات بین آن‌ ها، پاسخ به ایمونوتراپی سرطان را تقویت می کند و توانایی بدن برای شناسایی و تخریب سلول‌ های سرطانی را بهبود می بخشد.

پژوهشگران گفته اند: احتمالاً راه ‌های زیادی وجود دارند که میکروبیوم روده، می ‌تواند به طور خاص بر ایمونوتراپی سرطان تأثیر بگذارد. ما در این مطالعه، به روش کاملاً جدیدی برای بررسی چگونگی تأثیر میکروبیوتای روده نه تنها بر اثربخشی درمان ‌های سرطان، بلکه به طور کلی بر ایمنی سرطان دست یافته ایم.

دانشمندان اظهار داشته اند:یافته ‌های ما یک سرنخ مهم ارائه می‌ دهند و راه ‌های مشخصی را برای افزایش اثربخشی ایمنی درمانی سرطان و بهبود نتایج بیماران پیشنهاد می ‌کنند. به گزارش سیناپرس،این یافته ها، درصورت تایید، می توانند به طراحی درمان هایی که نتایج درمان ایمونوتراپی را بهبود می بخشند کمک کنند.

یافته های تحقیقاتی در مجله Nature منتشر شده اند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط