سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 17:13

کد خبر 459196

جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 22:12:45


این سگ رباتی می‌تواند جهنم به پا کند

گجت نیوز/ یک سازنده دستگاه‌های شعله افکن در اوهایو سگ رباتی به نام Thermonator را طراحی کرده که با قدرت باورنکردنی آتش خود می‌تواند جهنم به پا کند.
 
ترموناتور نام سگ رباتی جدیدی است که شرکت Throwflame، سازنده دستگاه‌های شعله افکن در اوهایو آمریکا آن را ساخته و علیرغم خطرات ایمنی آن، اکنون برای فروش در اکثر سایت‌ها قرار گرفته است. Thermonator که در واقع از یک سگ رباتی چهارپا و شعله افکن ARC خود Throwflame تشکیل شده، به نظر می‌رسد که کنترل آن از طریق نرم افزار نصب شده در گوشی هوشمند امکان پذیر می‌شود.

رونمایی از این سگ رباتی با چنین کاربردهایی توانست در عرض کمترین مدت زمان به یکی از موضوعات جنجالی در اخبار تکنولوژی تبدیل شود.

سگ رباتی شعله افکن
این ربات ترموناتور به دوربین‌هایی مجهز شده تا کاربر پشت نرم افزار بتواند دید کامل‌تری نسبت به مسیر ربات داشته باشد. در کنار این دوربین‌ها، حسگرهای LIDAR نیز ربات را قادر می‌سازد تا با نقشه برداری از مناطق اطراف، بتواند از برخورد به موانع جلوگیری کند.


حداکثر برد ترموناتور تا فاصله ۱۰ متری بوده و با باتری بزرگ و شارژر سریع آن می‌توانید تنها با یک ساعت شارژ کردن آن محیط زیادی را به آتش بکشید. همچنین برای منبع سوخت نیز می‌توان از بنزین یا ناپالم (که یکی از مشتقات بنزین است) استفاده کرد.

حدود یک سال از معرفی ترموناتور می‌گذرد و افرادی که از آن استفاده کرده‌اند می‌گویند که این سگ رباتی شعله افکن برای اکثر مصرف کنندگان معمولی طراحی شده و به دلیل قدرت بیش از حد آن در صورت عدم رعایت موارد ایمنی می‌تواند خطرساز باشد. قدرت شعله این ربات در حدی است که می‌تواند زمینی به مساحت ۴۵ هزار هکتار را نابود کند و به همین خاطر تنها استفاده کنندگان اصلی آن سازمان‌های محیط زیست و نهادهای کشاورزی هستند که برای مثال از آن نابود کردن علف‌های هرز آن را به کار می‌گیرند.

البته احتمالا در آینده با ادغام قابلیت‌های هوش مصنوعی در این ربات شعله افکن، شاهد توانایی‌های بیشتری از ترموناتور خواهیم بود.



سایر اخبار مرتبط