یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 17:21

کد خبر 472552

سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 16:19:07


هواشناسی برای بوشهر هشدار دریایی سطح نارنجی صادر کرد


ایرنا/ معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر وزش باد شدید و گاهی بسیار شدید بر روی خلیج فارس است که در همین راستا هشدار دریایی سطح نارنجی صادر شده است.

زهرا راستگو، معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر اظهار کرد: از فردا تا روز جمعه با وزش بادهای شمالی، سواحل استان به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.
وی افزود: در ساعاتی از وقت امروز و فردا با رشد ابر در برخی نقاط به‌ویژه ارتفاعات شرقی استان، احتمال وقوع ناپایداری های موقت جوی پیش بینی می‌شود.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: بر این اساس در ۲۴ ساعته آینده وضعیت آسمان در این استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، طی ساعاتی وزش باد و در برخی نقاط بخصوص ارتفاعات شرقی استان افزایش ابر با احتمال رخداد ناپایداری موقت جوی، از فردا افزایش باد و در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش بینی می شود.
راستگو یادآور شد: جهت وزش باد امروز بیشتر جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت هشت تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعات و از فردا به تدریج شمال غربی با سرعت ۱۲ تا ۳۸ و در سواحل ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعات خواهد بود.
وی ادامه داد: ارتفاع موج دریا امروز ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از فردا بتدریج ۹۰ تا ۱۸۰ و در فراساحل تا ۲۱۰ سانتی متر پیش بینی می‌شود.
راستگو گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۰:۴۰ بامداد، مد اول ساعت ۰۷:۰۰، جزر دوم ساعت ۱۴:۲۰ و مد دوم ساعت ۲۰:۱۰ خواهد بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط