جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 05:00

کد خبر 460374

شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 18:31:30


کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد


ایرنا/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: براساس شاخص های تعریف شده و سوابق شهرهای فعال در حوزه کتاب، کتابخوانی و نتایج به‌دست آمده در ادوار گذشته پایتخت کتاب ایران، کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد.

سعید جابری انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز اظهار کرد: برخی از شهرهای ایران از جمله حائز شرایط شرکت در این رویداد بین‌المللی شده‌اند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز از تمام دستگاه های اجرایی استان، شهرداری ها، موسسات و نهادهای فرهنگی تقاضای همکاری کرد تا با همدلی شکل گرفته به همراه انرژی مضاعفی که از موفقیت کرج به عنوان شهر دوستدار کتاب و شهر خلاق در مهارت مطالعه در رقابت پایتختی کتاب ایران در سال گذشته شکل گرفت، کرج به عنوان پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو انتخاب شود.
جابری انصاری ، از تدابیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مدیرکل مجامع و تشکل های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار البرز در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدردانی و اظهار امیدواری کرد که در نتیجه تلاش جمعی همه عوامل فرهنگی، هنری و مسوولان اجرایی استان، علاوه بر کسب عنوان پایتختی کتاب در سطح ملی و بین المللی، شاهد ارتقای شاخص های فرهنگی بخصوص سرانه مطالعه کتاب باشیم.



سایر اخبار مرتبط