جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 00:35

کد خبر 460424

شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 19:09:01


پرونده هفته سوم اسبدوانی بهاره گنبدکاووس بسته شد


ایرنا/ پرونده سومین هفته اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس با برگزاری مسابقات روز نخست این هفته که به‌دلیل شرایط نامساعد جوی از چهارشنبه گذشته به امروز شنبه موکول شده بود با تاخت ۶۷ راس اسب از سه نژاد «ترکمن، دوخون و تروبرد» در هفت کورس شامل؛ یک دور هزار متری و ۶ دور هزار و ۲۰۰ متری بسته شد.

در دور اول این مسابقات که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته هفت بود، ۱۲ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب «حیران ساجدی» زودتر از سایر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های «بانو کتول» و «آی هان رمضانی» به ترتیب در جایگاه رتبه دوم و سوم قرار گرفتند.
رقابت دور دوم ویژه اسب‌های سه ساله نژاد ترکمن maiden در دسته مبتدی و نبرده بود که با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب «یورکا کریمی» اول شد و اسب‌های «بایلرخان بایلری» و «هانی ملا» به ترتیب دوم و سوم شدند.
دور سوم نیز که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد کلسیفاید استیکس در دسته هفت بود با شرکت هفت راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب «اکسید هج» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «هج ایسا» و «مجیک بیت» به ترتیب رتبه دوم و سوم را بدست آوردند.
رقابت دور چهارم روز نخست از هفته سوم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس که ویژه اسب‌های سه ساله نژاد تروبرد maiden در دسته مبتدی و نبرده بود هم با شرکت هفت راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، در پایان اسب «منادی» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های «دورا دورا» و «بایرام خان» به‌ترتیب دوم و سوم شدند.
در دور پنجم این مسابقات که ویژه اسب‌های سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته میدان آزاد بود و با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب «دنسر» اول شد و اسب‌های «بورگاس» و «رانر هورس» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.
رقابت دور ششم این مسابقات هم ویژه اسب‌های بیش از چهار ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته سه بود که با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «بولت گلستان» اول شد و اسب‌های «آلپار» و «ماه سامر ۲» به ترتیب دوم و سوم شدند.
دور هفتم و آخر روز نخست از هفته سوم مسابقات سوارکاری کورس بهاره گنبدکاووس که ویژه اسب‌های بیش از چهار ساله نژاد دوخون maiden در دسته مبتدی و نبرده بود و با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «آث قانقرمه» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «ایتالیا» و «آیماه» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.
متولیان برگزاری این مسابقات برای روز نخست از هفته سوم این رخداد ورزشی مبلغ ۹ میلیارد و ۵۹ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کردند که به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های برتر اهدا می‌شود.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط