دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 16:26

کد خبر 475133

پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 19:51:56


پرونده گازرسانی به روستاهای ایلام بسته شد


ایرنا/ مدیرعامل شرکت گاز ایلام از گازرسانی به ۳۲ روستا در اقصی‌نقاط این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از گازطبیعی برخوردار هستند.

محمود کشاورز، مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام عصر روز پنجشنبه اظهار کرد: با گازرسانی به این تعداد روستا، بیش از ۷۸۶ خانوار با جمعیتی بالغ بر سه هزار و ۵۲۶ نفر از گازطبیعی برخوردار شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام در ادامه، تصریح کرد: در حال حاضر، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از گازطبیعی برخوردار هستند.
کشاورز با اشاره به این‌که از شروع گازرسانی به مناطق شهری و روستایی استان ایلام تاکنون ۲۱۵ هزار و ۹۹۸ مشترک جذب شده، اظهار کرد: تاکنون پنج هزار و ۹۶۵ کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع گاز در اقصی‌نقاط استان اجرا شده است.
وی با بیان این‌که از ابتدای گازرسانی به مناطق مختلف استان ایلام تاکنون، بیش از ۱۲۶ هزار و ۷۴۵ انشعاب علمک در نقاط شهری و روستایی استان نصب شده، گفت: هم اکنون ۲۶ شهر و ۵۸۷ روستای استان از نعمت گازطبیعی برخوردار هستند.
کشاورز یادآور شد: گازرسانی به ۲۴ جایگاه CNG در استان ایلام، احداث ۲۸۶ ایستگاه تقلیل فشار و اندازه‌گیری، گازرسانی به ۱۲ شهرک صنعتی استان، گازرسانی به یک‌هزار و ۳۸۹ واحد تولیدی و صنعتی از دیگر اقدامات این شرکت بوده است.
وی بیان کرد: تعداد کل روستاهای ایلام ۶۳۷ روستا بوده که از این تعداد، ۵۸۷ روستا گازدار و ۵۰ روستا به‌دلیل شرایط خاص از جمله صعب‌العبور بودن، خالی از سکنه بودن، جمعیت ساکن کمتر از پنج خانوار و غیره، از لحاظ سرانه کشوری مصوب، برای گازرسانی فاقد توجیه و قابلیت گازرسانی هستند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط