یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403 - 18:19

کد خبر 461637

یک‌شنبه 09 اردیبهشت 1403 - 15:50:57


11 عادت مخرب زوجین


خراسان/ جدا از رفتارهایی چون خیانت یا دروغ که موجب نابودی رابطه عاطفی می شود، عادات دیگری هم هستند که می توانند بر آن تاثیر منفی بگذارند ولی کمتر جدی گرفته می شوند. به گزارش سایت «برترین‌ها»، شاید از نظر شما برخی کارها، جزئی و بی ارزش به نظر برسند؛ اما نشان دهنده احترام نگذاشتن به طرف مقابل تان است و در دراز مدت ممکن است به جدایی شما از شریک زندگی تان منجر شود که در ادامه به برخی از آن ها اشاره کرده ایم.
 1)    احترام نگذاشتن به دوستان و خانواده همسر
فرقی نمی کند که مخاطب شما پدر، مادر، خواهر، برادر یا حتی دوست صمیمی شریک زندگی تان باشد، در هر شرایطی بد صحبت کردن درباره این اشخاص و بی احترامی به آن ها تاثیر منفی بر طرف مقابل تان خواهد گذاشت. هر چه باشد او عمری با آن ها زندگی کرده است؛ بنابراین در صورت بی احترامی به این افراد، تنها شخصی که آسیب می بیند، شریک زندگی تان است.
2) رعایت نکردن بهداشت شخصی
یکی از مواردی که رعایت آن در زندگی مشترک واجب است، بهداشت شخصی است. وقتی شما زمانی از روز را با خانم تان قسمت می کنید، باید به خاطر او هم که شده به تمیزی و زیبایی خود اهمیت دهید؛ برای مثال به طور مداوم به حمام بروید، موهایتان را شانه کنید، عطر بزنید و ... تا شریک زندگی تان هم از بودن در کنار شما لذت ببرد.
3) تکرار گذشته ها
تجربه های جدید همیشه هیجان انگیز است. تا به حال برایتان پیش آمده که به همراه شریک زندگی تان چیزها یا مکان های جدید را تجربه کنید و تا مدت ها تکرار آن خاطرات خنده را بر لبان تان بنشاند؟ اگر چه خاطرات گذشته ارزش خود را دارد اما تجربه های جدید اگر به خوبی پیش رود، می تواند حتی خاطرات بد گذشته را محو کند. پس اگر به دنبال تغییری مثبت در زندگی تان هستید، پی کارهایی باشید که تا به حال انجام نداده اید.
4) شکستن قول و قرار
زمانی که شما به شریک زندگی تان قولی می دهید، او روی حرف شما حساب باز می کند. پس اگر نمی توانید به قول تان عمل کنید، بهتر است که اصلا آن را به زبان نیاورید. شکستن قول و قرار به مرور زمان باعث می شود که حرف های شما برای شریک زندگی تان دیگر هیچ ارزشی نداشته باشد.
5) برانگیختن حسادت
حس حسادت با دوست داشتن رابطه مستقیمی دارد، بدین معنی که هر چه علاقه ما به فردی بیشتر شود، حس حسادت ما هم به او افزایش می یابد، اما برخی افراد هستند که از این خصوصیت سوءاستفاده می کنند و آن را راهی برای نشان دادن عشق و علاقه شریک زندگی شان به خود می دانند. شاید کمی حسادت آسیب چندانی به فرد نزند اما برانگیختن پی در پی آن آسیب های جبران ناپذیری به رابطه عاطفی خواهد زد. پس اگر به فکر نگهداری رابطه تان هستید، به جای استرس، به عشق تان آرامش دهید و از تمام کارهایی که موجب برانگیختن حس حسادت او می شود، خودداری کنید.
6) استفاده بیش از حد از شبکه های اجتماعی
حتما شما هم می دانید که شبکه های اجتماعی یکی از عوامل همیشگی دعوای زوجین است. اگر می خواهید فعالیتی در این شبکه ها داشته باشید، بهتر است که از قبل با شریک زندگی تان صحبت کرده و محدودیت ها را بشناسید. این کار نه تنها احترام شما را به نظرات او نشان می دهد بلکه از درگیری های پیش رو هم جلوگیری می کند.
7) غیبت داشتن در زمان حضور کنار همسر
تماشای تلویزیون، مشغول بودن با تلفن همراه، انجام بازی های کامپیوتری و ... از فعالیت هایی است که اگر به آن وابسته شوید، به رابطه عاطفی تان آسیب خواهد زد. در یک رابطه عاطفی حضور فیزیکی کافی نیست، بلکه شریک زندگی ما احتیاج به صحبت، درددل یا نصیحت و مشورت دارد؛  بنابراین اگر ساعت های زیادی را صرف فعالیت هایی می‌کنید که مانع از گفت وگوی شما با عشق زندگی تان می شود،  بهتر است از همین حالا دور آن ها را خط بکشید. در غیر این صورت پس از مدتی شریک زندگی تان هم شما را نادیده خواهد گرفت.
8) سرکوفت زدن
همه ما گاهی عصبانی شده و کنترل خود را از دست می دهیم اما این دلیل خوبی برای بی احترامی و سرکوفت زدن به شریک زندگی مان نیست. اگر طرف مقابل تان خطایی را مرتکب شد، وطیفه شماست که او را ببخشید و به دنبال راهی برای جبرانش باشید. اگر شما هم بخواهید همان کار را تکرار کنید و مدام به او سرکوفت بزنید، چه فرقی با او خواهید داشت؟
9) انتقاد منفی کردن
هیچ فردی کامل نیست پس اگر می بینید که شریک زندگی تان کمبودی در زندگی‌اش دارد، دست از انتقاد منفی او بردارید. اگر چیزی است که شما را آزار می دهد، با گفت و گو و پیدا کردن راه حلی می توانید به آن خاتمه دهید اما نقد منفی طرف مقابل تان تنها اعتماد به نفس را از او می گیرد و شرایط را بدتر از آنچه هست، می کند.
10) اهمیت ندادن به سلامتی خود
سلامت فیزیکی هدیه ای از جانب خدا به شماست، اگر شما برای آن اهمیتی قائل نشوید، چطور ممکن است بتوانید برای دیگران ارزش قائل باشید؟ شما با داشتن سلامت روحی و فیزیکی در واقع بهترین حالت خود را می توانید به شریک زندگی تان ارائه دهید، پس تا جایی که می توانید سلامتی خود را در اولویت کارهایتان قرار دهید.
11) فضا ندادن برای تنها بودن همسر
هر فردی به تنهایی احتیاج دارد. در واقع شما باید این فرصت را به شریک زندگی تان بدهید تا زمان هایی را تنها باشد و در تنهایی تجربه های جدیدی را به دست آورد. اگر بخواهید که تمام دقایق خود را با عشق زندگی تان بگذرانید و از او هم چنین انتظاری داشته باشید، در واقع فضا را برای او تنگ کرده اید. در این شرایط او پس از مدتی از شما زده خواهد شد و مدام به دنبال راهی برای تنهاتر شدن خواهد بود.
 



سایر اخبار مرتبط