چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 17:34

کد خبر 462375

دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 10:00:00


عشقم در 22سالگی به دختر 28ساله محکوم به شکست است؟


خراسان/ پسری هستم 22ساله. دانشجو هستم و کار پاره وقت دارم. عاشق دختری شدم که 28 ساله است. من مطمئنم که بدون این دختر، خوشبخت نخواهم شد اما سوالم این است که آینده این ازدواج به طلاق و شکست منتهی خواهد شد یا نه؟ صریح پاسخ بدهید.
مخاطب گرامی، تفاوت سن دختر و پسر برای ازدواج در فرهنگ ما اهمیت دارد ولی میزان آن را هیچ علم و منطقی با قاطعیت تخمین نزده است. آن چه از سن مهم‌تر است، این است که تفاوت در سن بلوغ دختر و پسر این روند را طوری نهادینه کرده که پسرها باتوجه به دیرتر بالغ‌شدنشان باید از دخترها بزرگ‌تر باشند. برای پاسخ صریح به سوال‌تان که آینده این ازدواج به طلاق و شکست منتهی خواهد شد یا نه، چند نکته را باید بدانید.
دلایل مخالفان با بزرگ تربودن زن از شوهر
عده ای به دلایلی که در ادامه مطرح می‌شود، با بزرگ تر بودن زن از مرد مخالفت کرده‌اند: 1- ترس از این که این ازدواج‌ها بعد از مدت کوتاهی با شکست مواجه شود؛ به ویژه اگر این ازدواج به خاطر موقعیت مادی زن صورت گرفته باشد. 2-زنی که چندسال بزرگ‌تر باشد، معمولا انتظار دارد همسرش هم همانند او فکر کند و مسائل را بسنجد ولی وقتی با چیزی غیر از این مواجه می‌شود، احساس تکیه‌گاه بودن به شوهرش نخواهد داشت. 3- از سوی دیگر، مردی که با زن بزرگ‌تر از خودش ازدواج می‌کند، ممکن است پس از چند سال زندگی با تحلیل رفتن جسم زن، احساس ناخوشایندی پیدا کند و شاید به فکر جدایی و ... بیفتد.
این ازدواج می‌تواند جنبه مثبت هم داشته باشد
اما در مقابل، چنین ازدواج‌هایی جنبه‌های مثبتی هم دارد؛ ازجمله اداره زندگی از سوی زنی آگاه و مدیر. البته به شرطی که خود فرد پذیرای شرایطش باشد و بتواند نگاه جامعه و مردم را تحمل کند چراکه تاثیرهای منفی برخورد جامعه و اطرافیان ممکن است در زندگی مشترک بروز پیدا کند.
انگیزه‌تان از این ازدواج چیست؟
فراموش نکنید انگیزه زوج‌ها برای ازدواج با یکدیگر در این زمینه بسیار دخیل است. کسانی هستند که با انگیزه‌های اقتصادی با دخترانی ازدواج می‌کنند که تفاوت سنی بسیار زیادی با آن‌ها دارند. ازدواجی بدون پایه‌های عاطفی و شناخت که نبودن عامل علاقه در این نوع از ازدواج‌ها، آن‌ها را با شکست مواجه می‌کند. در این صورت نمی‌توان گفت شکست این زندگی تنها به‌خاطر بالابودن سن دختر از پسر بوده   بلکه به خاطر انتخاب غلط، منجر به شکست شده است.
نکته پایانی
اگر دو نفر تفاهم فرهنگی و اخلاقی داشته باشند، همسن یا بزرگ‌تر بودن دختر از پسر، مشکل خیلی حاد و پیچیده‌ای نیست. پس اگر در تمام معیارها و مسائل با یکدیگر تفاهم دارید و احساس می‌کنید که فرد مدنظرتان را پیدا کرده‌اید، می‌توانید با کمک یک مشاور از این یک مورد چشم‌پوشی کنید و ازدواجی صحیح داشته باشید.
نویسنده : دکتر سید علی ظریفی | ‌ روان‌شناس


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط