پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403 - 02:30

کد خبر 462477

دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 11:08:15


گزارشگران و دو اشتباه عجیب در جام حذفی


ورزش 3/روز جمعه در قالب دیدار های مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی،شاهد اشتباهاتی باورنکردنی از سوی برخی گزارشگران بودیم.
در بازی سپاهان و استقلال ملاثانی_که در پایان صد و بیست دقیقه با برتری زرد پوشان اصفهانی به پایان رسید _گزارشگر بازی نه یکبار بلکه چندین مرتبه نام زننده گل دوم سپاهان را نادرست به مخاطب اعلام کرد. او به جای اینکه نام رامین رضائیان را بر زبان بیاورد، از شهریار مغانلو به عنوان زننده گل دوم طلایی پوشان نام برد .
همچنین در دیدار پرسپولیس و آلومینیوم اراک _که با نتیجه دو بر دو در وقت قانونی به اتمام رسید_ بدیهی است که برای روشن شدن تکلیف تیم صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی دو وقت پانزده دقیقه ای لازم است ولی گزارشگر این بازی با تاکید چندباره مبنی براینکه بعد از پایان نود دقیقه، برنده بازی در ضربات پنالتی مشخص خواهد شد، اشتباه  خود را پر رنگ تر از قبل کرد.
رخ دادن این اتفاقات در شرایطی است که کیفی سازی گزارشگری یکی از مهمترین ماموریت سازمان صداوسیما بعنوان پخش کننده رقابتهای ورزشی به شمار می‌آید اما همانطور که تصاویر ارسالی از بسیاری از شهرها  از بعد وضوح متعلق به چند دهه پیش به نظر می‌رسند بحث گزارشگری هم شرایطی مشابه دارد و انگار سیاست هماهنگی بین صدا و تصویر در نظر گرفته شده است!
در این بین تنها محمدحسین میثاقی مجری فوتبال برتر چند باری در برنامه خود به گزارشگران نهیب زده و از آنها خواسته نسبت به کار خود مسئول‌تر باشند، اگرچه با وجود این تذکرات، (بعنوان مثال) سال هاست که برخی گزارشگران فوتبال عادت خود به طرفداری و حمایت از تیم شهر را کنار نمی‌گذارند.
باید دید که پس از به پایان رسیدن دوران ساختن سلبریتی و چهره های ویژه از گزارشگران با سابقه و محبوب تلویزیونی، واکنش صدا و سیما به اینگونه حواشی چیست و چگونه می تواند وضعیت گزارشگری ورزشی در ایران را_که از مقولات مهم جامعه ورزش است_کنترل کند و آن را ارتقا بخشد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط