چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 15:31

کد خبر 462774

دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 13:50:48


۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان احیا شد


ایرنا/ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیروان گفت: ۲۳۰ هکتار از مراتع این شهرستان خراسان شمالی در سال ۱۴۰۲ با بذرپاشی احیا شد.

مصطفی سیامکی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیروان اظهار کرد: بذرپاشی مشارکتی مراتع روستای «شناقی سفلی» در سطح ۱۳۰ هکتار و مراتع «باداملی» در سطح ۱۰۰ هکتار انجام شد.

وی افزود: همچنین طرح های مرتع‌داری روستاهای «گره زو، گوگلی، قلهک علیا و سفلی، بیگان و کلاته مهین» در سطح ۹ هزار هکتار انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیروان اضافه کرد: احیای ۱۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از مراتع این شهرستان در روستاهای «حلواچشمه، گوگلی، قلهک علیا و سفلی، بیگان، کوسه و کلاته مهین» در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: داشتن حس مالکیت و ضمانت معتبر برای استفاده دائمی از مهمترین عواملی است که مرتع‌داران را به حفظ و بهره برداری صحیح مرتع ترغیب می کند و این تضمین در قالب احاله (واگذاری) مدیریت بلندمدت به بهره برداران سپرده می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیروان عنوان کرد: در این راستا، ۵۲ طرح مرتع‌داری احاله شده توسط شهرستان در سامانه سمطا ثبت شد.

وی افزود: عبور از این شرایط سخت و دشوار است و باید با مدیریت صحیح بر روی منابع موجود سازگاری بیشتری با این شرایط اقلیمی ایجاد کنیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط