چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 08:59

کد خبر 462842

دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 14:24:59


بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان است


ایمنا/ معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی کردستان گفت: از فردا (سه‌شنبه‌ شب) تا روز شنبه هفته آینده، انتظار می‌رود بارش‌های رگباری بهاره همراه با وقوع تگرگ و صاعقه به‌ ویژه در نیمه غربی و جنوبی استان اتفاق بیفتد.

علی پناهی، معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی کردستان اظهار کرد: از سه‌شنبه شب تا روز شنبه هفته آینده با توجه به پیش‌بینی شرایط مناسب برای رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و عصر، انتظار می‌رود بارش‌های رگباری بهاره همراه با وقوع تگرگ و صاعقه به‌خصوص در نیمه غربی و جنوبی استان اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه در محدوده هشدار سطح نارنجی است، افزود: اوج فعالیت سامانه بارشی برای روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری پیش‌بینی شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان خاطرنشان کرد: رگبار باران، صاعقه، تگرگ، آب‌گرفتگی موقت معابر داخل شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، امکان ریزش کوه و رانش زمین در مناطق مستعد از جمله مخاطرات احتمالی این سامانه است.

پناهی اضافه کرد: طی شبانه‌روز گذشته قاملو با دمای منفی یک درجه، سردترین نقطه و سلین نیز با دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج مرکز کردستان نیز بین هفت و بیست‌وهشت درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.



سایر اخبار مرتبط