چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 21:02

کد خبر 462867

دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 14:34:59


بن فرحان: سازمان ملل زمان بازسازی غزه را 30 سال برآورد می‌کند


فارس/ وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره میزان ویرانی‌های به بار آمده در غزه، گفت که سازمان ملل متحد زمان باسازی غزه را 30 سال برآورد می‌کند.
 
«فیصل بن فرحان» بعدازظهر امروز (دوشنبه)، در گفت‌وگویی که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، خواستار حل و فصل کامل مسئله فلسطینیان شد.

وزیر خارجه عربستان سعودی ابتدا اشاره کرد که سازمان ملل متحد بازسازی نوار غزه را 30 سال برآورد می‌کند و سپس گفت که باید برای وضعیت فلسطینیان راهکار کاملی ارائه شود.

یک کارشناس ارشد سازمان ملل متحد نیز اخیرا اعلام کرد فرایند آواربرداری و خنثی‌سازی بمب‌های منفجرنشده در غزه حدود 14 سال به طول می‌انجامد.

فیصل بن فرحان در ادامه اضافه کرد که نمی‌توان وضعیت فلسطینیان در کرانه باختری را نادیده گرفت و برای تشکیل کشور فلسطین فرایندی معتبر و بدون‌بازگشت نیاز است.

حدود 7 ماه است که در غزه جنگ جریان دارد. ارتش اسرائیل این منطقه را تحت محاصره خود قرار داده و تنها به بخش محدودی از کمک‌های بشردوستانه اجازه ورود به این منطقه را می‌دهد.

طبق اعلام وزارت بهداشت غزه، مردم این منطقه به‌شدت به غزه و دارو نیاز دارند و به علت کمبود غذا، هدف قرار گرفتن فاضلاب‌ها و از بین‌ رفتن اکثر چاه‌های آب خطر شیوع بیماری‌های واگیردار فلسطینیان را تهدید می‌کند.تاکنون بیش از 34 هزار فلسطینی در حملات ارتش اسرائیل به شهادت رسیده‌اند که طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین، اکثرشان زن، کودک و افراد مسن بوده‌اند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط