پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403 - 03:33

کد خبر 462903

دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 14:52:16


اجرای ۱۱۵ کیلومتر کابل‌کشی فیبر نوری در شهر‌های استان بوشهر


صدا و سیما/ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از اجرای ۱۱۵ کیلومتر کابل‌کشی فیبر نوری در شهر‌های بوشهر، برازجان، گناوه، عالی شهر، کنگان و عسلویه خبر داد.

علی سملیان، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر در نشست هماهنگی اجرای طرح ملی اتصال منازل و کسب و کار‌ها به فیبرنوری در استانداری بوشهر، از همکاری فرمانداری ها، شهرداری‌ها و واحد‌های صنعتی در تحقق برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به‌خصوص طرح ملی اتصال منازل و کسب و کار‌ها به فیبرنوری در استان اظهار تقدیر کرد.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در طرح ملی توسعه فیبرنوری FTTx در استان بوشهر به عنوان اولین استان شروع کننده توسعه این طرح، اظهار کرد: توسعه شبکه فیبرنوری در سطح استان یک الزام است و باید با اهتمام ویژه، این طرح را در سریع‌ترین زمان ممکن اجرایی کرد.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با اشاره به چالش‌های ارائه شده از سمت اپراتور‌ها برای اجرای طرح یاد شده، هدف از برگزاری این نشست را انجام هماهنگی و تسهیل امور بیان کرد.
وی از اجرای ۱۱۵ کیلومتر کابل کشی فیبر نوری در شهر‌های استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: تا کنون در شهر بوشهر ۴۲، برازجان ۲۷، گناوه ۱۸، عالی‌شهر ۱۵، کنگان ۱۰ و عسلویه ۳ کیلومتر کابل‌کشی فیبر نوری انجام شده است.
سملیان به تکلیف شهرداری ها، طبق بند (پ) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی به‌منظور رعایت تعرفه و صدور مجوز حداکثر ۱۵ روز به پیمانکاران معرفی شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و از آنها خواست موارد ذکر شده در قانون را رعایت کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط