پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403 - 08:49

کد خبر 462920

دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 20:01:00


«لوکانو ۷» در نمایشگاه پکن رونمایی شد؛ کراس اوور هیبرید شارژی با شتاب ۸ ثانیه


/ شرکت چری از کراس اوور جدید لوکانو ۷ در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی کرد. این کراس اوور که قرار است در ایران نیز عرضه شود، برای بازارهای صادراتی توسعه یافته است.

چری با ایجاد زیربرندهای متعدد می خواهد پویایی و هماهنگ سازی خود با تحولات بازار خودرو را سرعت بیشتری ببخشد. جیکو (Jaecoo) یکی از جدیدترین برندهای این شرکت است که مخصوص بازارهای خارجی بوده و محصولات آن به دیگر کشورها صادر خواهد شد.

مدلی که در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شده، در حقیقت نام دارد. این خودرو در ایران با نام لوکانو ۷ و توسط گروه ماموت عرضه می شود. اگر بخواهیم بیشتر به اصل ماجرا و هویت این خودرو بپردازیم، باید بگوییم جیکو یا همان لوکانو ۷ نسخه تغییر نشان داده شده از چری تانسو ۰۶ است.

عرضه در بازار انگلستان
در هر حال لوکانو ۷ راهی بازار انگلستان نیز خواهد شد. احتمال می رود فروش این کراس اوور هیبریدی شارژی از ماه ژوئن در انگلستان آغاز شود. نکته تأمل برانگیز اینکه برای این خودرو قیمتی در حدود ۴۰ هزار پوند پیش بینی شده است. چنین رقمی با نرخ روز ارز معادل تقریباً ۳.۱ میلیارد تومان می شود. علاوه بر انگلستان و ایران، جیکو J7 در بازار مالزی نیز به فروش رسیده و احتمالاً از فصل سوم امسال تحول آن به مشتریان آغاز خواهد شد.

ابعاد، طراحی ظاهری و داخلی
از لحاظ طراحی تنها تفاوت لوکانو ۷ با چری تانسو ۰۶ را باید در قسمت هایی جستجو کرد که لوگوها قرار دارند! این کراس اوور جدید درست مثل تانسو ۰۶ طولی برابر با ۴۵۳۸ میلیمتر، عرضی برابر با ۱۸۹۸ میلیمتر و ارتفاعی برابر با ۱۶۸۰ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن به ۲۶۷۲ میلیمتر می رسد. چراغ های دو تکه، جلوپنجره حجیم مستطیلی شکل، دستگیره های در مخفی شونده و چراغ های عقب سرتاسری از جمله مشخصات ظاهری این خودرو هستند. ضمن اینکه به دلیل استفاده از ستون های مشکی، سقف لوکانو ۷ یا همان جیکو J7 معلق دیده می شود.

در داخل کابین هم لوکانو ۷ یا جیکو J7 تفاوت شاخصی با چری تانسو ۰۶ ندارد. این خودرو نیز به همان نمایشگرهای ۱۰.۲۵ و ۱۴.۸ اینچی مجهز است و از فرمان D شکل بهره می برد. فناوری خودران سطح ۲، کروز کنترل تطبیق پذیر، ترمز اضطراری خودکار، سامانه هشدار خروج از خط، سیستم پایش نقاط کور، گرمکن و سردکن صندلی های جلو و محفظه خنک کننده در کنسول میانی، از جمله آپشن ها و امکانات کراس اوور آینده بازار ایران هستند.

مشخصات فنی لوکانو ۷
نیروبخش لوکانو ۷ یک پیشرانه هیبریدی شارژی است. این پیشرانه شامل یک موتور ۱.۶ لیتری توربو و دو موتور برقی می شود و خروجی آن به ۱۹۴ قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر می رسد. وظیفه انتقال قدرت به هر چهار چرخ را نیز گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه تر بر عهده دارد.  با اتکا به این قوای محرکه لوکانو ۷ صفر تا صد را در زمان ۸ ثانیه طی می کند. در صورت پر بودن باک و شارژ کامل باتری می توان تا ۱۲۰۰ کیلومتر مسافت را پشت سر گذاشت. در حالت تمام الکتریکی این کراس اوور هیبریدی شارژی توانایی پیمایش ۱۰۰ کیلومتر مسافت را دارد.

در رابطه با قیمت لوکانو ۷ در سرزمین مادری حرفی به میان نیامده، اما همزاد این کراس اوور یعنی چری تانسو ۰۶ بین ۱۱۷ الی ۱۴۰ هزار یوان قیمت دارد. این ارقام معادل حدوداً ۱ و ۱.۲ میلیارد تومان هستند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط