پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403 - 15:30

کد خبر 462953

دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 15:36:30


فرماندار: ۱۸۰ روستای جیرفت فاقد آب آشامیدنی هستند


ایرنا/ فرماندار جیرفت گفت: بیش از ۱۸۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در این شهرستان فاقد آب آشامیدنی سالم هستند و برای پشت سر گذاشتن بحران و تنش آبی، به حفر ۱۶ حلقه چاه در این شهرستان نیاز است.

احمد بلندنظر، فرماندار جیرفت در رابطه با دیدار با مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان اظهار کرد: از مدیران آبفا خواستیم پروژه های بلاتکلیف آبرسانی تعیین تکلیف شده و شبکه توزیع آب آشامیدنی نیز اصلاح و بهسازی شود.
وی با اشاره به اینکه پروژهای آبرسانی و ساخت مخزن توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) که بعضا با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد بیش از ۲ سال تعطیل و معطل مانده اند بیان کرد: در این جلسه آخرین وضعیت این پروژه های آب رسانی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند.
بلندنظر اضافه کرد: از مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان تعیین تکلیف پروژه های بلاتکلیف را خواستار شدیم و نارضایتی و نگرانی های مردمی را نیز به اطلاع وی رساندیم.
وی ادامه داد: در این جلسه اصلاح و بهسازی شبکه توزیع آب آشامیدنی را نیز به مدیران و مسئولان آب و فاضلاب استان کرمان یادآور شدم و بیان کردم که با وجود کم آبی و افزایش مصرف آب، متاسفانه شرایط توزیع آب در برخی مناطق این شهرستان مناسب نیست و همین موضوع اعتراضات متعدد شهروندان را در برداشته است.
فرماندار جیرفت افزود: با وجود مشکلات مالی و اعتباری برای تامین اعتبار نسبت به نهایی سازی پروژه ها و رفع نواقص شبکه توزیع آب آشامیدنی، طی ۲ سال اخیر، در کمیته برنامه ریزی توجه ویژه ای را به حوزه آب داشته ایم و درصد چشمگیری از اعتبارات را به این بخش تخصیص داده ایم به طوری که در سال ۱۴۰۲ از کل اعتبار شهرستان که چهار هزار میلیارد ریال بوده، مبلغ بیش از ۸۵۰ میلیارد ریال را به این حوزه اختصاص دادیم ولی خروجی آن رضایت بخش نبوده است.
وی یادآور شد: از مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان درخواست کردم باتوجه به جمعیت بخش اسفندقه و وجود بیش از سه هزار و ۵۰۰ مشترک و فاصله ۷۰ کیلومتری با مرکز شهرستان، نمایندگی آبفا در این بخش استقرار یابد که در این خصوص مدیر عامل آبفای استان قول مساعد پیگیری داد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط