پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403 - 20:52

کد خبر 462957

دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 15:38:56


کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت غیربهداشتی در کرمانشاه؛ ۴ واحد پلمب شد


ایرنا/ رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت: ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور در سطح این شهرستان جمع‌آوری و معدوم شد.

تورج کرمیان،  رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه اظهار کرد: به منظور حفظ بهداشت و سلامت عمومی شهروندان، این اداره اقدام به تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز عمده تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دامی اعم از سردخانه ها، مراکز بسته بندی، قصابی ها، رستوران ها، کشتارگاه ها و مراکز عرضه کرده است.
وی افزود: این میزان گوشت و آلایش های غیربهداشتی به دلیل عدم انطباق با موازین بهداشتی و نداشتن هویت از ۶ واحد عمده تهیه و تولید و عرضه فرآورده های خام دامی کشف و با دستور مقام قضایی به طریق کاملا بهداشتی امحاء و از چرخه مصرف خارج شد.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه اضافه کرد: در این راستا چهار واحد از این مراکز پلمب و صاحبان ۲ واحد متخلف دیگر نیز پس از تشکیل پرونده قضایی به اداره تعزیرات معرفی شدند.
کرمیان با قدردانی از دادستان و معاونان دادستانی، یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۴.۵ تن انواع گوشت، آلایش و فرآورده های دامی در شهرستان کرمانشاه جمع آوری و پس از خارج شدن از چرخه مصرف معدوم و در این زمینه ۱۶ واحد تهیه و توزیع نیز پلمب شد.
وی گفت: از شهروندان تقاضا می شود، گوشت و آلایش مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه و هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با شبکه دامپزشکی در میان بگذارند.
رییس شبکه دامپزشکی کرمانشاه تاکید کرد: شهروندان علاوه بر تهیه فرآورده های دامی از مراکز معتبر و مجاز، گوشت مصرفی را نیز از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی که دارای مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضا، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، خریداری کنند و به این موارد دقت لازم را داشته باشند.
استان کرمانشاه در حال حاضر دارای بیش از سه میلیون راس واحد دام سبک و ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار راس دام سنگین است که بیشتر آنها به صورت سنتی است.
این استان همچنین ۲۱ کشتارگاه شامل سه کشتارگاه صنعتی دام (۲ کشتارگاه در شهر کرمانشاه و یک کشتارگاه در شهرستان کنگاور)، هفت کشتارگاه صنعتی طیور و ۱۱ کشتارگاه سنتی دام دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط