جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 00:03

کد خبر 463152

دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 18:26:55


رئیس آموزش و پرورش گرگان از مشکلات این اداره می‌گوید


ایرنا/ رئیس اداره آموزش و پرورش گرگان گفت: مهاجرت آموزشی و کمبود فضای تحصیلی ۲ مشکل عمده و اساسی مرکز گلستان است.

حسن مدرس‌زاده، رئیس اداره آموزش و پرورش گرگان اظهار کرد: از آنجایی که ورودی مدارس تیزهوشان از دوره اول متوسطه شروع می‌شود و ضمانت قبولی در دانشگاه در این مدارس بیشتر است، شاهد حضور بیشتر دانش‌آموزان از روستاها در شهرها هستیم.
وی بیان کرد: در کنار این مساله، شاهد کمبود فضای آموزشی در گرگان به ویژه در مناطق جنوب جغرافیایی و شمال اقتصادی این شهر هستیم.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان گرگان ۴۹۰ مدرسه دارد که ۲۹۹ آن در شهر گرگان است و مابقی در روستاها و سه شهر جلین، سرخنکلاته و قرق قرار دارد.
رئیس آموزش و پرورش گرگان گفت: شهرستان گرگان ۸۷ هزار و ۲۹ دانش‌آموز دارد که حدود ۷۸ هزار نفر آنان در شهر مشغول تحصیل هستند.
مدرسی‌زاده افزود: این حجم وجود دانش‌آموز نقش موثری در ترافیک شهر دارد و شاهد تراکم ۴۰ نفر در هر کلاس بطور متوسط هستیم.
وی ادامه داد: باید براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکیدات دولت به سمت عدالت اجتماعی برویم و مدارس عادی روستایی را تقویت کنیم.
وی اضافه کرد: سرانه هر دانش‌آموز در کشور و استان به ترتیب ۵.۲ و ۴.۶ مترمربع و در شهرستان گرگان ۴.۲ مترمربع است که حدود ۳۶ هزار مترمربع کمبود فضای آموزشی در این شهرستان داریم.
رئیس آموزش و پرورش گرگان گفت: اگر فضای هر مدرسه را بین هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار مترمربع در نظر بگیریم حدود ۲۰ تا ۲۲ باب مدرسه کم داریم.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط